Onoterat AB – Nyemission delregistrerad hos Bolagsverket

Bolagsverket har per den 22 december 2020, delregistrerat den annonserade nyemissionen i Onoterat AB (publ) relaterat till förvärvet av Aftermath Interactive AB, samt kontantemission utan företräde för befintliga aktieägare om totalt 2 900 000 aktier.

Onoterat AB (publ) annonserade den 3 december 2020, att bolaget har förvärvat 30% av utestående aktierna i Aftermath Interactive AB genom en riktad nyemission till ägarna, samt även genomfört en riktad nyemission kontant till en begränsad krets investerare, inkluderat kvittning av fordringar om sammanlagt högst 3 000 000 aktier.

Bolagsverket har totalt delregistrerat 2 900 000 aktier till 10 226 821 st, vilket ger en ökning av aktiekapitalet med 290 000 kronor till 1 022 682,10 kronor, per den 22 december 2020. Bolaget avser stänga den kvarstående posten av 100 000 aktierna efter jul och nyårshelgen.

Bertil Rydevik, Ordförande i Onoterat AB, mobil +44 7785 720402

Lars-Erik Bratt, VD i Onoterat AB (publ) mobil 0701 – 442 441, larserik.bratt@onoterat.se

Onoterat AB är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom venture sektorerna entertainment & gaming, e-commerce/brands och fintech. Onoterat AB:s affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.onoterat.se