Skatteverkets beslut om utdelningsvärdet i Kiwok Nordic AB (publ)

Skatteverket har beslutat om det skattepliktiga värdet för den genomförda utdelningen av B-aktier i Kiwok Nordic AB (publ). Onoterat AB (publ) har till Skatteverket ställt frågan om det skattepliktiga värdet avseende utdelningen av Kiwok Nordic AB (publ) som beslutades på en extra bolagsstämma den 20 januari 2021.

Skatteverket har fastställt och meddelat det skattepliktiga värdet av utdelningen ska vara 2,50 kr per utdelad B-aktie i Kiwok Nordic AB (publ). Varje B-aktie i Kiwok Nordic AB (publ) ska anses anskaffad för 2,50 kronor. Dessa värden gäller som skattepliktiga värden per erhållen B-aktie, både för en begränsat skattskyldig person enligt kupongskattelagen (1970:624) och för en obegränsat skattskyldig person enligt inkomstskattelagen (1999:1229)

Lars-Erik Bratt, VD i Onoterat AB (publ) mobil 0701 – 442 441, larserik.bratt@onoterat.se

Onoterat AB är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom venture sektorerna entertainment & gaming, e-commerce/brands och fintech. Onoterat AB:s affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.onoterat.se