Åkericentralen Falköping blir ny viktig kugge i OnRoads-nätverk i väst.

Det moderna svenska inrikesnätet OnRoad firar 10 år och fortsättera att utvecklas, nu med ny underleverantör i Falköping. Per den 12 januari övertar Åkericentralen Falköping ansvaret för delar av region Västra Götaland i OnRoads nätverk.

Lasse Karlsson, på Åkericentralen i Falköping är nöjd och förväntansfull inför samarbetet. ”Det här kommer kunna bli hur bra som helst, det gäller bara att jobba aktivt och det är vi bra på!”

”Det är väldigt roligt att få med ett ungt företag som grundats på så lika värderingar som OnRoad” säger Göran Arkler ”Då vet vi att vi kommer gå åt rätt håll tillsammans. Jag är väldigt nöjd och säker på att våra kunder kommer bli det med!”

OnRoad som knyter samman sina lokala och regionala resurser i ett gemensamt linjenät med ett gemensammat transportledningssystem, har nu även införlivat Åkericentralen Falköping i alla detaljer.

”Vi har haft några intensiva veckor och nu sitter allt på plats” berättar OnRoads IT-chef Mattias Persson.

________________

Åkericentralen Falköping bildades i oktober 2013 eftersom delägarna såg att det fanns ett behov av en lokal aktör som kunderna kunde vända sig till. Trots att företaget är ungt har man snabbt knutit till sig och samlat personer med lång erfarenhet och gedigen kunskap inom transportledning, åkeriverksamhet och entreprenad.

OnRoad ägs av de aktiva lokala delägarna och företaget har cirka 100 linjer över hela Sverige i nätverket och finns på 18 Terminaler varav de fem största används som hubbar. Hubbarna ligger i Malmö, Göteborg, Jönköping, Örebro. Stockholm.
OnRoad skapar med vårt nätverk och vår unika och skräddarsydda IT-plattform, trygga, bra och prisvärda transportflöden för dig. Hos oss får du flexibla transportlösningar och personliga kontakter.

Göran Arkler
goran.arkler@onroad.se