MaserFrakt AB blir ny delägare i OnRoad AB

Det moderna svenska inrikesnätet förstärks med ytterligare en delägare när MaserFrakt Distribution AB  kliver in i OnRoad.

”Vi har länge letat efter den perfekta lösningen i Dalarna” berättar OnRoads VD Göran Arkler ”utan tvekan är det MaserFrakt!”

MaserFrakt startades 1939, och är med sina 330 delägare, 700 fordon och 600 maskiner  ett av Sveriges största transportförmedlingsföretag. Man har på samma sätt som OnRoad det stora företagets resurser och effektivitet men värdesätter högt de småskaliga fördelarna med personlig service och närhet som delägarna bidrar med.
”För oss är ett personligt engagemang och närhet till våra kunder mycket viktigt. Samarbetet med oss ska resultera i ökad konkurrenskraft och lönsamhet för kunderna.” säger LarsGöran Lundgren som är VD på MaserFrakt Distribution AB och avslutar. ”Därför passar OnRoad in i vår framtida utveckling.”

”Dalarna medför en viss dynamik när det kommer till att möta upp variationerna i säsongsvolymer och erbjuda tillgänglighet även i glesbygd. Att då ha en så stark delägare som MaserFrakt Distribution AB i området innebär både kvalité och utveckling.” säger Göran Arkler