OnRoad AB och EDI-Soft ingår avtal om OnRoad OnLine

Det moderna svenska inrikesnätet - OnRoad AB och EDI-Soft ingår avtal om OnRoads EDI-lösning OnRoad OnLine som OnRoad erbjuder alla kunder gratis för enkel och smart bokning via webben.

OnRoad har tidigare haft ett avtal med en annan leverantör för tjänsten OnRoad OnLine. Från och med 1 april 2014 kommer tjänsten att skötas av EDI-Soft.

Med EDI-Soft bygger vi nya OnRoad Online på en modern, teknisk plattform. I valet av lösning har det varit viktigt för OnRoad att få ett stabilt system med hög tillgänglighet. Det har också varit stort fokus på att systemet ska vara enkelt att använda – samt att ge avsändaren bra möjligheter att följa upp sina sändningar.

EDI-Soft är Nordens ledande leverantör av TA-system med egna kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget startades 1997 och har idag över 100 medarbetare. ”Vi vill ha en innovativ lösning som är enkel att hantera i alla led. Med EDI-Soft får vi det”, berättar OnRoads IT-chef Mattias Persson. ”Vi vet sedan tidigare att både våra kunder och anställda har mycket goda erfarenheter av EDI-Soft. I OnRoad bygger vi affären med kund på unika lösningar, tillgänglighet och personlig service. Att välj en leverantör som också lever efter den devisen, har varit viktigt.” avslutar Mattias.

”Vi är innovativa och återinvesterar löpande vår vinst i att vidareutveckla den tekniska plattformen”, berättar EDI-Softs vd Mattias Gredenhag. I EDI-Soft finns också bland annat smarta funktioner för att hålla mottagaren informerad om status på en sändning och kunna ge bättre kundservice.

”Vi är väldigt glada över att OnRoad har valt EDI-Soft som leverantör av OnRoad Online.” säger vd Mattias Gredenhag och fortsätter. ”Vi ser fram emot att fortsätta utveckla samarbetet tillsammans med OnRoad och på det sättet säkerställa att våra gemensamma kunder alltid har en ”state-of-the-art” lösning när det gäller transportadministration. OnRoad slipper ansvaret för support och vidareutveckling och kan fortsätta att fokusera på sin kärnaffär”.

Läs mer på www.onroad.se och www.edi-soft.se

Göran Arkler
goran.arkler@onroad.se