• OnRoad/

OnRoad siktar på att utveckla branschens smartaste IT-system och väljer ÅF som partner.

Report this content

Det moderna svenska inrikesnätet OnRoad sjösatte under 2013 sin egenutvecklade och skräddarsydda IT-plattform KLARA. Nu byter man samarbetspartner och väljer då ÅF.

”Vi vet om vikten av att bygga ett system som fungerar även i framtiden och känner att vi med ÅF får både kompetens och muskler som vi kan komma behöva i utvecklingsprojekt framöver”, berättar Mattias Person, IT-chef på OnRoad. Under de kommande två åren planerar OnRoad att utveckla kundunika lösningar och tjänster för kunder. Utveckling som i huvudsak kommer ske genom att vidareutveckla integrationsplattform och effektivisera processer.

ÅF är ett av Europas ledande teknikkonsultföretag. Fokus ligger på energi, infrastruktur och industri. Basen finns i Europa men verksamheten sträcker sig över hela världen. ”Det som gör oss unika är branschens största erfarenhetsbank”, säger Charlotte Eriksson på ÅF. ”Vi kan kombinera kunskap inom olika teknikområden i alla sorters framtidsinriktade uppdrag.” Charlotte Eriksson är sektionschef inom ÅFs IT-konsultverksamhet och berättar vad som kommer bli ÅFs viktigaste bidrag till utvecklingen av OnRoads IT-plattform. ”Vi ser det här som ett partnerskap där vi med vår erfarenhet från olika branscher och tekniker kan skapa nya, innovativa lösningar för OnRoad.”

Göran Arkler
goran.arkler@onroad.se
011-19 83 22

OnRoad transporterar del- och helpartigods över hela Sverige. Nätverket länkas samman av ett gemsamt transportnätverk med där till hörande IT- och bokningssystem.

I OnRoad görs inget centralt som kan göras lokalt. När du som kund är i kontakt medoss talar du alltid med någon, som har lokal anknytning till det aktuella området. Det är inte bara trevligt utan säkerställer att din kontakt, oavsett om hen är säljare, transportledare eller VD har specifik och lokal kännedom. Det gör dina transportlösningar bättre.

Citat

Mattias Person
Det som gör oss unika är branschens största erfarenhetsbank
Charlotte Eriksson