• op5/

Effektivisera din övervakning och visualisera resultaten med op5 Monitor version 5.5

op5 Monitor, ett redan välkänt övervakningssystem som går hem även hos de som inte är experter på IT, då det är utvecklat med användarvänlighet i åtanke, kommer nu i en ny version. op5 Monitor är i grunden ett system som är både lätt att hantera och förstå men med op5 Monitor version 5.5  introduceras ett system som är ännu mer effektiviserat, skalbart och visuellt än någonsin.

Visualisering

op5 Monitor version 5.5 inkluderar en rad funktioner som gör informationen ännu mer lätttillgänglig för en bred grupp användare inom företaget. På så sätt behöver kan personer utanför IT-avdelningen enkelt förstå rapporter och information från de övervakade systemen.

Mer effektiv systemhantering
op5 Monitor version 5.5
innehåller även en rad förbättringar för att underlätta och effektivisera det dagliga arbetet med systemhanteringen. Exempelvis har op5 inkluderat möjligheten att hantera host- och servicegrupper på flera nivåer, samt möjligheten att radera flera hosts och services samtidigt. Andra förbättringar är att sökresultat nu sparas i historiken, fria textfilter finns tillgängliga och mycket annat för att effektivisera sättet att arbeta med övervakning.

Välkommen till op5 Monitor version 5.5!

Release notes

Jan Josephson, CEO och grundare av op5
Telefon: 08-58 83 01 10

op5 är ett marknadsledande företag inom Enterprise Network Management. Företaget utvecklar mjukvara som ger kontroll och övervakning av hela IT; allt från hårdvara, mjukvara och applikationer oavsett om det är virtuella eller molnbaserade tjänster. op5 utvecklar, paketerar, marknadsför och supportar en komplett lösning, op5 Monitor. Den är extremt skalbar och passar därför både den mindre men affärskritiska IT-verksamheten och den största med tiotusentals aktivt distribuerade tjänster.
op5 har kunder över hela världen som t ex. Volvo, SAAB Industries, Bonnier, Viking Line, Clas Ohlsson, Flytoget, AGA Linde Group, Time Warner Cable, Electrolux, DVB Bank, CrossKey Banking, Kanal 5, SVT, SMHI, Tullverket med flera statliga verk, landsting, kommuner och kommunala bolag.
Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Malmö, Göteborg, Lviv Ukraina och München Tyskland. Professionella partners både i Sverige och runtom i världen. För mer information, se www.op5.com. Följ op5 på Twitter: @op5ab

Citat

IT-verksamhet handlar om att hantera förändringar, minimera internt arbete och säkerställa stabiliteten i den centrala IT-infrastrukturen men även garantera viktiga applikationer för användarna. Med nya op5 Monitor 5.5 fortsätter vi att fokusera på just detta.
Jan Josephson