Mats Göthlin tar plats som ny styrelseledamot i op5 AB

Pressmeddelande

STOCKHOLM - (17 januari 2012) - op5, som utvecklar lösningar för IT-övervakning förstärker sin styrelse med Mats Göthlin som ny ledamot. Han är VD på Bonnier Digital och för med sig över trettio års erfarenhet av IT och teknikutveckling i olika ledande befattningar.

Pressmeddelande

Mats Göthlin har en gedigen bakgrund som IT-chef/CTO, med erfarenhet av hela kedjan från upphandling till utveckling, drift och förvaltning - bland annat från Bink AB och Bonnier Digital.

"Vi är glada över att kunna knyta till oss en toppkraft som Mats Göthlin", säger Rune Hurtig, styrelseordförande i op5 AB. "Företaget är inne i en spännande utvecklingsfas där Mats erfarenheter kommer att bli till ovärderlig nytta."

"op5 är en spännande aktör med förmågan att tänka out of the box. Bland mina första uppgifter blir att titta på frågor som paketering och införsäljning mot kund, där jag kan bidra med konkreta erfarenheter av vad IT-cheferna behöver för underlag för att motivera sina investeringar", säger Mats Göthlin. "Vidare räknar jag med att kunna tillföra kunskap om anpassning och planering av det tekniska resursutnyttjandet i olika faser."

"Bolaget utvecklas och vi får alltfler större kunder som ställer höga krav på oss. Att vi nu får tillgång till Mats erfarenhet känns oerhört spännande", säger Jan Josephson, VD i op5 AB. "Vi står för något nytt och annorlunda, vilket bekräftas av att vi som ett relativt litet bolag kan attrahera så pass tung kompetens."

Utöver Mats Göthlin består op5:s styrelse av:

• Rune Hurtig, styrelseordförande, medgrundare av Transmode.

• Tom Nyman, POD Investment.

• Joachim Karlsson, KTH Chalmers Capital.

• Per Wejke, har bl a innehaft ledande befattningar inom Atlas Copco.

• Anders Harrysson, VD Birdstep. Lång internationell erfarenhet från bl a IBM och Sun Microsystems.

Jan Josephson, CEO och grundare av op5
Telefon: 08-58 83 01 10

op5 är ett marknadsledande företag inom Enterprise Network Management. Företaget utvecklar mjukvara som ger kontroll och övervakning av hela IT; allt från hårdvara, mjukvara och applikationer oavsett om det är virtuella eller molnbaserade tjänster. op5 utvecklar, paketerar, marknadsför och supportar en komplett lösning, op5 Monitor. Den är extremt skalbar och passar därför både den mindre men affärskritiska IT-verksamheten och den största med tiotusentals aktivt distribuerade tjänster.
op5 har kunder över hela världen som t ex. Volvo, SAAB Industries, Bonnier, Viking Line, Clas Ohlsson, Flytoget, AGA Linde Group, Time Warner Cable, Electrolux, DVB Bank, CrossKey Banking, Kanal 5, SVT, SMHI, Tullverket med flera statliga verk, landsting, kommuner och kommunala bolag.
Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Malmö, Göteborg, Lviv Ukraina och München Tyskland. Professionella partners både i Sverige och runtom i världen. För mer information, se www.op5.com. Följ op5 på Twitter: @op5ab