op5 är finalist för 2012 Red Herring Europe top 100 award!

op5 AB har blivit utvalda som finalist i Red Herrings´s Top 100 Europa Award, en prestigefylld lista som uppmärksammar årets mest lovande privata tekniska aktörer på den Europeiska marknaden.

”Det är de mest innovativa och lovande företagen kvar som i början var flera hundra från hela Europa. Finalisterna utvärderas på både kvantitativa och kvalitativa kriterier, som ekonomisk prestanda, teknisk innovation, kvalitet i arbetsledning, IP skapande, CAGR samt genomförande av strategi och vilka utmaningar som finns i respektive branscher”, låter motiveringen.

Att bli nominerad till detta pris är ett stort erkännande för vår produkt, vårt team, våra affärspartners och för våra kunder. IT-teknologin utvecklas idag kraftigt och våra kunder står hela tiden inför flertalet val gällande virtualisering, moln-tjänster, SaaS tjänster. Att ha en modern, användarvänlig och teknisk transparent IT övervaknings lösning som ger en enad överblick av både hårdvara, mjukvara och slutanvändare är av stor vikt för företagen. op5 Monitor levererar just detta och passar in i både små och stora affärsmodeller och i deras IT miljöer, berättar Jan Josephson CEO op5 AB.

Jan Josephson, CEO och grundare av op5
Telefon: 08-58 83 01 10

op5 är ett marknadsledande företag inom Enterprise Network Management. Företaget utvecklar mjukvara som ger kontroll och övervakning av hela IT; allt från hårdvara, mjukvara och applikationer oavsett om det är virtuella eller molnbaserade tjänster. op5 utvecklar, paketerar, marknadsför och supportar en komplett lösning, op5 Monitor. Den är extremt skalbar och passar därför både den mindre men affärskritiska IT-verksamheten och den största med tiotusentals aktivt distribuerade tjänster.
op5 har kunder över hela världen som t ex. Volvo, SAAB Industries, Bonnier, Viking Line, Clas Ohlsson, Flytoget, AGA Linde Group, Time Warner Cable, Electrolux, DVB Bank, CrossKey Banking, Kanal 5, SVT, SMHI, Tullverket med flera statliga verk, landsting, kommuner och kommunala bolag.
Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Malmö, Göteborg, Lviv Ukraina och München Tyskland. Professionella partners både i Sverige och runtom i världen. För mer information, se www.op5.com. Följ op5 på Twitter: @op5ab

Citat

Red Herring