op5 expanderar, öppnar kontor i USA och blir utvald till finalist i Red Herring Top 100 Global

op5 som utvecklar övervakningslösningar för IT, öppnar nu sitt andra kontor utanför Skandinavien. Kontoret ligger i utanför Boston, Massachusetts, USA och kommer att vara basen för verksamheten i USA. op5 meddelade också tidigare idag att det har valts av Red Herring som finalist i Red Herring 2012 Top 100 Global Finalists lista.

op5 som utvecklar och levererar lösningar för övervakning av hela IT infrastrukturen; hårdvara, nätverk, applikationer och tjänster expanderar nu genom att öppna sitt första USA-kontor. Den amerikanska marknaden är otroligt viktig för op5 och företaget ser stora möjligheter att bygga vidare på framgångarna i Europa på den amerikanska marknaden.

– op5s lösning baseras på de utmaningar som professionella användare möter varje dag och löser med op5 Monitor. Vi ser en enorm tillväxtmöjlighet, särskilt i USA, eftersom kontroll på applikationer och infrastruktur, moln och SaaS skapar efterfrågan på proaktiv och enhetlig övervakning, avslutar Jan Josephson.

– Att vara bland finalisterna bland Top100 företag i världen som Red Herring valt ut är naturligtvis jättekul, en stor ära och framgång för hela teamet på op5, säger Jan Josephson, VD på op5 AB. Vi har alla arbetat hårt för att nå hit och det är tack vare kunder och partners som vi finns på listan.

Den nya op5 kontoret i Woburn utanför Boston kommer att ledas av Chris Foran som har mycket lång erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling, bl a. från Elemental Security och nCipher, Inc där han var vice vd. Chris Foran har arbetat med en rad produkter och marknader, inklusive affärssystem, telekommunikation, lösningar för bildbearbetning och informationssäkerhet. Han har arbetat med många olika företags framför allt unga tillväxtföretag.

– op5 är ett spännande företag i en stark expansionsfas. Under det senaste året har det vuxit ca 300 % enbart i Nordamerika, säger Chris Foran, Director of US Sales på op5.

– Genom att vi öppnar ett försäljningskontor i USA har vi möjlighet att få nya kunder, vi kan öka vår tillväxt ytterligare samt öka servicen för våra befintliga kunder i USA, säger Ralf Labeda, Director of International Business Development på op5.

Ralf Labeda
Director of global channels & int’l business development
op5 AB
Office: 46-8-58830100
Phone: 46-8-58830196
Mobile: 46-735-177096
Email: ralf.labeda@op5.com

op5 är ett marknadsledande företag inom Enterprise Network Management. Företaget utvecklar mjukvara som ger kontroll och övervakning av hela IT; allt från hårdvara, mjukvara och applikationer oavsett om det är virtuella eller molnbaserade tjänster. op5 utvecklar, paketerar, marknadsför och supportar en komplett lösning, op5 Monitor. Den är extremt skalbar och passar därför både den mindre men affärskritiska IT-verksamheten och den största med tiotusentals aktivt distribuerade tjänster.
op5 har kunder över hela världen som t ex. Volvo, SAAB Industries, Bonnier, Viking Line, Clas Ohlsson, Flytoget, AGA Linde Group, Time Warner Cable, Electrolux, DVB Bank, CrossKey Banking, Kanal 5, SVT, SMHI, Tullverket med flera statliga verk, landsting, kommuner och kommunala bolag.
Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Göteborg och München Tyskland. Professionella partners både i Sverige och runtom i världen. För mer information, se www.op5.com. Följ op5 på Twitter: @op5ab

Citat

Att vara bland finalisterna bland de Top100 företag i världen som Red Herring valt ut är naturligtvis jättekul, en stor ära och framgång för hela teamet på op5. Vi har alla arbetat hårt för att nå hit och det är tack vare kunder och partners som vi finns på listan.
Jan Josephson, VD på op5 AB