op5 firar tio framgångsrika år

PRESSMEDDELANDE 12  juni, 2014

Servermonitoreringsföretaget op5 fyller 10 år. Företaget grundades i Stockholm 2004 för att möta marknadens krav på en flexibel, skalbar och kostnadseffektiv lösning för serverövervakning.

– Vi grundade op5 med ambitionen att erbjuda den bästa och mest intuitiva IT-övervakningslösningen; flexibel, skalbar och kostnadseffektiv för våra kunder. Det kan göra genom att bygga på en befintlig öppen källkodsplattform och lägga till den högkvalitativ support, garantier, dokumentation och konkreta utvecklingsplaner som den professionella marknaden förväntar sig, säger Jan Josephson, grundare och CTO på op5.

Under de senaste tio åren har företaget, som startades i en källare i centrala Stockholm, vuxit till ett internationellt etablerat företag. op5 firar sitt 10-års jubileum med kunder och partners i över 40 länder. Idag övervakar op5 Monitor allt från små men affärskritiska applikationer till stora IT-miljöer med distribuerad hårdvara, applikationer och tjänster. Företaget fick också nyligen utmärkelsen ”Top 100 Global Winner” av Red Herring.

– Vi konstaterar stolt att allt fler IT-organisationer vänder sig till op5 Monitor för att få kontroll på sin verksamhet. Vi skulle aldrig nått dit vi är i dag utan ett nära samarbete med våra kunder och partners. Vi tackar den starka op5-gemenskapen för tio år av diskussioner och konstruktiv feedback. En nära och öppen dialog har varit och kommer alltid att vara nyckeln till framgång för vårt företag, avslutar Jan Josephson.

Jan Josephson, CTO och grundare av op5
Telefon: 08 58 83 01 10

op5 utvecklar övervakningslösningar som hjälper IT-organisationer att få kontroll på sin verksamhet och leverera tjänster som bidrar till verksamhetens resultat. op5 Monitor erbjuder skalbara lösningar från små men affärskritiska applikationer till stora IT-miljöer med distribuerad hårdvara, applikationer och tjänster. op5s kunder världen över uppskattar kompletta lösningar av produkter, kompetens och support som både är lätta att komma igång med och flexibla för framtida behov. www.op5.com

Snabbfakta

Citat

Vi konstaterar stolt att allt fler IT-organisationer vänder sig till op5 Monitor för att få kontroll på sin verksamhet. Vi skulle aldrig nått dit vi är i dag utan ett nära samarbete med våra kunder och partners. Vi tackar den starka op5-gemenskapen för tio år av diskussioner och konstruktiv feedback. En nära och öppen dialog har varit och kommer alltid att vara nyckeln till framgång för vårt företag.
Jan Josephson, grundare och CTO på op5