op5 förstärker säljavdelningen med två nya medarbetare

Thomas Nilsson och Johan Stens är två nya medarbetare på det snabbväxande svenska IT-företaget op5. De kommer båda att jobba med försäljning av företagets produkter för kontroll av IT-system. Båda har lång erfarenhet från IT- branschen och kommer att arbeta med stora och medelstora företag på op5.

Thomas Nilsson börjar som Key Account Manager (kontoansvarig) inom gruppen Large Account. Large Account-gruppen jobbar med att sälja op5:s driftstödssystem till stora och internationella bolag inom Skandinavien och Europa.
Thomas har över 20 års erfarenhet av försäljning för främst IT- och telekomföretag. Han kommer närmast från en tjänst som försäljningschef för Telenor och Plenexis Satellite Communications AB, där han arbetade i drygt sex år. Han har även haft ledande befattningar inom SAP Svenska AB och IBM Svenska AB. Thomas Nilsson är civilingenjör från Kungliga Tekniska Högskolan.

Johan Stens är ny Account Manager (kontoansvarig) inom grupppen Mid Account. Mid Account-gruppen jobbar med att sälja op5:s driftstödssystem till kommuner och medelstora organisationer och företag inom Skandinavien och Baltikum.

Johan kommer närmast från Outpost24 A/S, där han var Key Account Manager i två år. Tidigare har han arbetat för bl a COOP, BM Group, Next Nordic, Transtec, Norell Invest, och Gateway. Johan har studerat kemiteknik vid Kungliga Tekniska Högskolan.

ohan Berg ny VD för op5 op5 meddelade nyligen att bolaget får en ny VD i Johan Berg. Johan Berg är f d VD för det börsnoterade spelbolaget Boss Media. Han tillträder sin tjänst på op5 i augusti. Fotografier på Thomas Nilsson, Johan Stens och Johan Berg för publicering återfinns på www.op5.se/pressarkiv

Om op5: op5 är ett svenskt företag som tillhandahåller mjukvara för kontroll av IT-system. Huvudprodukterna är op5 Monitor, op5 Statistics samt op5 LogServer. Produkterna är baserade på öppen källkod som op5 vidareutvecklar, säljer som kompletta system, och supporterar. Målgrupper är företag, organisationer, stat och kommun med större datanätverk och med behov av driftövervakning. op5 har idag cirka 200 kunder, bl a Aftonbladet, Volvo, Intrum Justitia, Bonnier, Max Matthiessen, SMHI, Claes Ohlsson, Tullverket m fl statliga verk, samt ett flertal landsting, kommuner och kommunala bolag.
op5 grundades 2003. Företaget har 20 medarbetare vid sina kontor i Stockholm och Göteborg. op5 ägs av grundarna och medarbetarna samt KTH Seed Capital och Pod Venture Partners. VD är Jan Josephson (t o m augusti).

För ytterligare information vänligen kontakta: Jan Josephson VD, op5 AB Telefon: 08-23 02 28 Mobil: 0707-25 09 00 Epost: jan.josephson@op5.se Se www.op5.se.