op5 inleder partnerskap med Office IT-Partner Malmö

op5, som utmanar de välkända, stora IT-företagens  komplexa produkter för nätverksövervakning med sin produkt op5 Monitor växer nu med ytterligare en partner i Sverige; Office IT-Partner Malmö. I dagens komplexa IT-miljöer hanterar IT-avdelningarna inte bara nätverk utan även affärssystem, virtualisering, cloud, outsourcing etc. Hela IT-infrastrukturen kräver då professionell övervakning som op5 och nu även Office IT-Partner Malmö kan erbjuda.

”Detta samarbete ökar vår närvaro i södra Sverige. Office IT-partner är en ledande aktör inom it-tjänster, så vi räknar med att tillsammans kunna nå ut till betydligt fler kunder med krav på hög tillgänglighet och driftsäkerhet”, säger Jan Josephson, VD och grundare av op5 AB.

”Både vi själva och våra kunder har behov av att kunna övervaka, kontrollera och inte minst effektivisera komplexa it-system. Samarbetet med op5 ger oss helt nya möjligheter inom detta område. I slutänden gynnas våra kunder genom besparingar i form av tid och pengar, samtidigt som de får bättre underlag för sina affärsbeslut”, säger Håkan Börjesson, VD och delägare på Office IT-partner Malmö.

op5 utvecklar driftstödssystem för nätverksövervakning, logghantering och dataanalys. Systemen baseras på öppen källkod och ger total överblick över all it-infrastruktur hos ett företag eller organisation.

”Övervakning av it-system kräver alltmer sofistikerade verktyg. I dagens komplexa it-miljöer hanterar företagens it-avdelningar inte bara nätverk och affärssystem utan även virtuella miljöer, molntjänster och outsourcing”, säger Jan Josephson.

För mer information:
Jan Josephson, VD, op5, mobil: 0707-25 09 00 e-post jan.josephson@op5.com
Håkan Börjesson, VD Office IT-partner Malmö, e-post hakan.borjesson@officeitpartner.se
Gunilla Enebro, PR, tel 08-58 83 01 43, e-post gunilla.enebro@op5.com

Om Office IT-partner Malmö
Office IT-partner Malmö grundades 1976 under namnet Datafant. Sedan november 2009 ingår företaget i Office IT-partnerkedjan, en rikstäckande organisation som bygger på lokalt ägande kombinerat med central styrka. Office IT-partner finns på 33 platser i hela landet med 450 konsulter. Omsättningen är på drygt 900 miljoner kronor varav tjänster står för 180 miljoner kronor. Alla kontor är lokalt ägda.

op5 är ett marknadsledande företag inom Open Source Network Management som utvecklar och levererar mjukvara som ger kontroll och övervakning av IT-system och nätverk. Lösningarna baseras på öppen källkod som op5 vidareutvecklar, säljer som kompletta system och supportar. Huvudprodukten är op5 Monitor. op5 har idag kunder som Aftonbladet, Volvo, Bonnier, Max Matthiessen, SMHI, Claes Ohlsson, Tullverket m fl statliga verk, samt ett flertal landsting, kommuner och kommunala bolag. op5 grundades 2004. Företaget har kontor i Stockholm och Göteborg, samt partners i ett flertal länder i världen. op5 ägs av grundarna och medarbetarna samt KTH Chalmers Capital och Pod Venture Partners.

För mer information om op5: http://www.op5.com

Följ oss på Twitter: @op5ab