Telecom Italia Mobile först ut med M-Services i Europa - Väljer Openwave

Report this content

Telecom Italia Mobile först ut med M-Services i Europa - Väljer Openwave Telecom Italia Mobile (TIM) blir första GSM-operatör att lansera mobila Internettjänster som följer GSM Associations riktlinjer för M-Services. De nya tjänsterna, för både GSM och GPRS, baseras på Openwaves produkter för M-Services; Openwave Mobile Access Gateway 5.0 och Download Fun. - Mobilbranschen behöver en katalysator för att sätta fart på tjänsteutvecklingen inom mobilt Internet. Genom sitt ledarskap i GSM- branschen spelar TIM en viktig roll när M-Services ska omvandlas från koncept till verklighet, kommenterar Mike Mulica, senior vice president, Openwave. I december Lanseringen ger viktig draghjälp åt GSM Associations arbete för att mobilanvändare ska få tillgång till bättre och mer användbara tjänster, inklusive nya multimediatjänster, för GSM och GPRS. TIM räknar med att lansera de nya tjänsterna på den italienska marknaden i december. - Vi lanserar M-Services som ett första steg in i en ny era för mobilbranschen. Efter att framgångsrikt varit med om att göra SMS till en global succé kan TIM, som Europas ledande mobiloperatör, nu erbjuda sina kunder nya attraktiva tjänster, baserade på maximal interaktivitet och enkelhet, förklarar Mauro Sentinelli, general manager, TIM. - Tack vare Openwaves plattform går det utöver text att sända illustrationer, foton och musik, avslutar Mauro Sentinelli. Branschinitiativet M-Services skapades av GSM Association för att mobilanvändare snabbare ska ta till sig och använda mobilt Internet när GPRS lanseras brett. Gränssnittet i telefondisplayer, möjligheter att säkert ladda hem multimediamaterial som ringsignaler, logos och annan grafik för att individualisera sin telefon utgör nyckelkomponenter i M- Services. Openwave har samarbetat med mobiltillverkare och utvecklare för att åstadkomma tjänster som är attraktiva på konsumentmarknaden, och därmed ökar användningen av mobilt Internet. Om Openwave Openwave Systems Inc, är noterat på Nasdaq (OPWV) och världsledande när det gäller att skapa kommunikationstjänster och programvara baserad på öppen IP infrastruktur. Openwave är ett världsomspännande företag med huvudkontor i Redwood City i Kalifornien. För mer information, vänligen besök www.openwave.com. För ytterligare information, vänligen kontakta Openwave (Europe) Limited Openwave (Norden) Chris Cartwright Martin Lindvall Bite Communications Ltd. Florman PR +44 20 8600 6729 0709-69 25 25 chrisc@bitecomm.co.uk martin.lindvall@flormanpr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011112BIT00850/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011112BIT00850/bit0001.pdf