• Opica/

Opica har erhållit accepter motsvarande 81,7% av aktierna i Capio och förlänger anmälningsperioden till och med den 31 oktober 2006

Report this content

Detta pressmeddelande har inte, och kommer inte, direkt eller indirekt, att distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Kanada, Japan eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande kräver ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver de som följer av svensk lag

Pressmeddelande 23 oktober 2006

· Opica erhåller 81,7% av aktierna och rösterna i Capio
· Anmälningsperioden förlängs till och med den 31 oktober 2006
Den 1 september 2006 offentliggjorde Opica AB (”Opica”), ett bolag indirekt gemensamt ägt av fonder rådgivna av Apax Partners Worldwide LLP, av Nordic Capital Fund VI och av fonder rådgivna eller förvaltade av Apax Partners SA, ett erbjudande till aktieägarna i Capio AB (publ) (”Capio”) att överlåta samtliga aktier i Capio till Opica för 153 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”). Den 5 oktober beslutade Opica att höja priset i Erbjudandet till 167 kronor kontant per aktie samt att förlänga anmälningsperioden till och med klockan 17.00 den 18 oktober 2006.

Den 18 oktober 2006, sista dagen under den förlängda anmälningsperioden i Erbjudandet, hade Opica mottagit accepter för 83 230 573 aktier, motsvarande 81,7 procent av det totala antalet aktier och röster i Capio.

För att ge aktieägare i Capio, som inte redan har lämnat in sina aktier, möjligheten att acceptera Erbjudandet har Opica beslutat att förlänga anmälningsperioden till och med klockan 17.00 den 31 oktober 2006. Under den förlängda anmälningsperioden gäller samtliga övriga i erbjudandehandlingarna angivna villkor. Förutsatt att Opica offentliggör att samtliga villkor för Erbjudandet har uppfyllts eller frånfallits senast den 3 november 2006 beräknas redovisning av likvid kunna påbörjas omkring den 8 november 2006.

Stockholm, 23 oktober 2006

Opica AB

För frågor, vänligen kontakta:
Lars Johansson Robert Andreen Laurent Ganem
Apax Partners Stockholm Nordic Capital Apax Partners SA
Tel. 08-545 074 00 Tel. 08-440 50 50 Tel. +33 1 53 65 01 00

Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=304681&fn=wkr0001.pdf Pressmeddelandet i pdf