• Opica/

Report this content

x Detta pressmeddelande har inte, och kommer inte, direkt eller indirekt, att distribueras eller offentliggöras i USA, Australien, Kanada, Japan eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande kräver ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver de som följer av svensk lag Pressmeddelande 6 oktober 2006 Opica offentliggör tilläggsinformation avseende Erbjudandet till aktieägarna i Capio Opica AB (”Opica”) lämnade den 1 september 2006 ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Capio AB (publ) (”Capio”) att överlåta samtliga aktier i Capio till Opica för 153 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”). Den 5 oktober 2006 beslutade Opica att höja priset i Erbjudandet till 167 kronor kontant per aktie samt att förlänga anmälningsperioden till och med klockan 17.00 den 18 oktober 2006. Styrelsen för Capio har enhälligt beslutat att rekommendera aktieägarna i Capio att acceptera det höjda Erbjudandet. Opica offentliggör idag tilläggsinformation avseende Erbjudandet till aktieägarna i Capio. Tilläggsinformationen kommer att distribueras till aktieägare i Capio vars innehav är direktregistrerat hos VPC AB. Tilläggsinformationen finns även tillgänglig på Opicas hemsida www.opica.se. Stockholm, 6 oktober 2006 Opica AB Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=294714&fn=wkr0010.pdf Pressmeddelandet i pdf