Tänk annorlunda, det lönar sig! – lyckad start på största kompetensutvecklingssatsningen i skärgården hittills

När: 21 november 2011, klockan 15.00
Var: Visit Skärgården, Glashuset, Strandvägen, Kajplats 18
Vilka: Styrgruppen; Mats Hulth, styrelseordförande Öppen Skärgård, Gustav Andersson, Skärgårdslandstingsråd, Carl Älfvåg, generaldirektör Handisam, Christine Leppänen, marknads- och försäljningsansvarig Waxholmsbolaget, Kersti Wiberg, projektledare Öppen skärgård för alla, Bisse Alm, vd Öppen Skärgård samt deltagare från utbildningen finns på plats
Hur: Presentation av projektet, tid för frågor, mingel med lättare tilltugg och dryck

Idag finns det många människor som vill besöka Stockholms skärgård men som inte kan eller vågar. Det handlar om äldre människor som inte längre rör sig obehindrat, personer med funktionsnedsättningar, familjer med barnvagn, och om människor med invandrarbakgrund som inte känner till skärgården.

Öppen skärgård för alla handlar om kompetensutveckling. Genom kostnadsfria utbildningar för besöksnäringen i Stockholms skärgård ökar vi kunskapen och förståelsen för dessa nya gäster, så att boendeanläggningar, restauranger, butiker, naturvårdare och transportörer kan utveckla sina verksamheter och öka lönsamheten – samtidigt som de höjer bekvämligheten och servicenivån för alla som besöker skärgården.

I mitten av oktober var det premiär för Öppen skärgård för allas grundutbildning. På bara en månad har 150 deltagare från skilda verksamheter i Stockholms skärgård tagit del av hur de kan öka sin affärsnytta och samtidigt bidra till att alla ska ha rätt att uppleva skärgården.

Varmt välkommen!

Vi önskar din anmälan till pressmötet snarast. Kontakta Emelie Berg på Öppen Skärgård på 0739-24 48 12 eller emelie@oppenskargard.se