Telge Energi ny samarbetspartner till Öppen Skärgård

Firas med invigning av skärgårdscafé

När: 20 september kl 08:30-10:00
Var: Visit Skärgården Strandvägen, Kajplats 18

Nu hälsar vi dig och/eller någon annan på din redaktion välkommen till pressfrukost där Öppen Skärgård stolt presenterar nya samarbetspartnern, Telge Energi, och planerna för en hållbar skärgård. Telge Energi är den oberoende elleverantören som genom att bara sälja ren el från sol, vind och vatten, väljer att investera i en renare och bättre miljö för våra barn att växa upp i. Som bolag har de tagit aktiv ställning för att en gång för alla utrota den smutsiga kolkraften i energisystemet. En affärsidé som väl stämmer överens med Öppen Skärgårds strävan efter en hållbar utveckling av besöksnäringen i Stockholms Skärgård.

I samband med detta inviger vi även vårt skärgårdscafé. Visit Skärgården blir därmed, med sin turistbyrå, skärgårdsbutik och skärgårdscafé en central mötesplats mitt på promenad- och turistgatan, Strandvägen. Lokala skärgårdsproducenter kommer representera skärgårdens mat och smaker med bland annat strömming, Skärgårdscroq, bröd och kakor från skärgårdsbageri, kaffe från Vaxholm och glass från skärgården.

Medverkande:                                                            Dagordning:

Mats Hulth, Ordförande Öppen Skärgård                      8:30 Frukost med smakprov från skärgården
Mats Fagerström, VD Telge Energi                                9:00 Presentation av samarbetet och skärgårdscafét
Bisse Alm, VD Öppen Skärgård                                    9:30 Möjlighet till enskilda intervjuer
Samt några av skärgårdsproducenterna

Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion, som ingår i koncernen Telge. Telge Energi säljer enbart förnyelsebar el från vind och vatten för att få bort den nordiska kolkraften. Bolaget säljer även pellets som tillverkas av svenska skogsråvaror.

Öppen Skärgård representerar idag närmare 300 medlemmar bestående av företag, organisationer och kommuner och verkar för utvecklingen av besöksnäringen i Stockholms skärgård med syfte att skapa en livskraftig skärgård året om. I dag driver Öppen Skärgård en åretruntöppen turistbyrå på Strandvägen, Visit Skärgården, en bokningsbar webb, marknads- och kommunikationsaktiviteter samt genomför olika EU-finansierade projekt.

Varmt välkommen till skärgården!

Vi önskar din anmälan senast den 18 september till Emelie Berg på emelie@oppenskargard.se, 0739-24 48 12. För vidare information kontakta Bisse Alm (VD), 070-750 10 10, bisse@oppenskargard.se

Taggar: