DaytonAudio “The Puck", Bass Shaker für alle

”The PUCK” från Dayton Audio är en billig, liten sk. “Bass Shaker”, tänkt att användas till Hembio, TV/Data- spel, Musik/studio eller annat.

En “Bass Shaker” är en bashögtalare utan högtalarmembran. Man monterar “The Puck” mot en yta som kommer i kontakt med kroppen, ex. en stol eller soffa. Sedan överförs de låga frekvenserna, som genereras i “The Puck”, till kroppen via direktkontakt. Fördelen med detta är att man kan få en hel massa basdunk utan att volymen behöver vara stark, ja den kan vara i princip noll om man använder hörlurar. “The PUCK” mäter 3-1/2- tum i diameter och 1- tum på djupet vilket är i det närmaste identiskt med en ishockey- puck, därav namnet. The Puck har en fyralagers spole med en 1- tums aluminium- korg och är i  4Ohm. För att “The Puck” skall fungera optimalt bör den monteras med sex stycken trä eller metallskruvar mot en plan yta. ”The Puck” levereras i 4-pack och kan konfigureras seriekopplad, parvis för en belastning på 8ohm i stereo,

Ca. pris 595.- inklusive moms för ett 4-Pack

Vill ni göra ett test i er tidning eller vill ni ha mer information? Kontakta oss.

info@opticalstorage.se

Optical Storage Sweden AB Box 722 191 27 Sollentuna Tel: 08-594 777 50 Fax: 08-623 07 68 www.opticalstorage.se

Taggar: