Rimage introducerar övervakningsmjukvara

Rimage – den ledande tillverkaren av on-demand produktionsutrustning för CD/DVD/Blu-ray system introducerar en ny mjukvara inom övervakning som integreras med Milestone, den inkluderar Rimage Surveillance ”Publisher” och ”Archiver”.

Med ett växande antal av digitala övervakningskameror och krav på förbättrad bildkvalitet och bildfrekvens står många företag och organisationer idag med ett problem att hantera kritisk data och arkivera data.

Rimage har genom en integration med Milestone XProtect plattformen löst dessa och andra kritiska distributions- och arkiveringsproblem för Milestone användare. Rimage Surveillance ”Publisher” och ”Archiver” för Xprotect ger en fullständigt automatiserad process för att exportera data för publicering och hantera långtidsarkivering till DVD och Blu-ray media.

Rimage Surveillance Publisher gör det möjligt att direkt från Milestone SmartClient enkelt exportera ut ett eller flera videoclip till DVD/Blu-ray med automatisk uppmärkning på skivan. Milestone XProtect viewer inkluderas i varje skiva vilket gör det möjligt titta på innehållet på valfri Windows dator med DVD eller Blu-ray läsare.

Rimage Surveillance Archiver integreras i Milestone XProtect Enterprise plattformen. Applikationen låter administratören skapa unika arkiveringsscheman för varje kamera baserat på datum/tid eller en storlek på videofilen/filerna. Efter att schemat är definierat så sker arkiveringen till DVD/Blu-ray helt automatiskt.

För mer information kontakta den Skandinaviska distributören Optical Storage

Kontaktperson: Christian Almstedt
Direkttelefon: +46-8-594 777 52
Email: christian@opticalstorage.se