Sovos 5-tums läsplatta – för den digitala bokrevolutionen

På samma sätt som inom andra områden blir även våra böcker nu digitala. Tidigare exempel som foto, video och musik har vi redan anammat på bred front och nu är det dags för ”det tryckta ordet” att digitaliseras. Digitala böcker kommer i en nära framtid att dominera, såväl inom skönlitteraturen som inom fakta och läroböcker. Fördelarna är många för såväl användare som för författare och publicister. Tiden för att lansera nya böcker blir kortare, kostnaderna lägre och det möjliggör nya sätt att marknadsföra och sälja böcker genom nya kanaler för bokbranschen.

Optical Storage introducerar en ny 5-tums läsplatta, Sovos W950 med TFT- skärm. Sovos W950 stöder Adobe DRM med EPUB, ett vanligt format på böcker med kopieringsskydd som finns att ladda ner från de flesta bokhandlare på Internet. Skärmen stöder full färgåtergivning och enheten har ett antal tilläggsfunktioner som exempelvis musikuppspelning (MP3) som gör att användaren kan lyssna på musik medan man läser böcker. Det finns 1gb inbyggt minne och man kan använda SD-kort för att utöka lagringskapaciteten. Sovos 5” läsplatta är ett prisvärt alternativ som är lätt att använda och det smidiga formatet gör den enkel att bära med sig i fickan eller i en liten väska. Menyer och manualer finns på Svenska, Engelska, Danska och Norska.

Sovos W950 kostar ca. 1295.- i handeln.

Sovos är ett registrerat varumärke i Europa och tillhör Optical Storage AS. Optical Storage levererar ett antal produkter för konsumentelektronikmarknaden under detta varumärke på Europeiska marknaden.

Kontakt:

info@opticalstorage.se 08-594 777 50

Optical Storage Sweden AB Box 722 191 27 Sollentuna Tel: 08-594 777 50 www.opticalstorage.se

Taggar: