OptiFreeze ökar fokus på marketing och anställer Jonas Lundh som CMO

Rekryteringen av Jonas är en tydlig förstärkning av organisationen och ett naturligt steg i bolagets utökade fokus på marknad och försäljning.

Jonas har under de senaste åren anlitats på deltid som marknadskonsult för ArcAroma. Fokus har legat främst på marknadsföring av oliveCEPT. Jonas har god insyn i företagets affärsmodell, produktportfölj och kultur. Jonas Lund kommer senast från TeQflo och börjar 21/6 2021.

Vi vet redan vad Jonas kan är mycket glada över att få in honom på full tid. Våra kampanjer inom ”inbound marketing” är redan nu framgångsrika och vi ser fram emot att utveckla dessa. Jonas kommer även att ha en viktig roll i att utforma profil och kommunikation för vårt ”nya bolag” OptiCept Technologies. Vi önskar Jonas varmt välkommen” säger Ulf Hagman VD OptiFreeze AB.

”Under de senaste åren har vi byggt en bra digital närvaro, vi har skapat en bra grund och struktur för vår marknadsföring. Nu ska vi skala upp arbetet ytterligare, jag ser framemot att få vara en ännu större del av bolaget, utveckla marknadsföringsinsatserna ytterligare och vara med på den spännande resa vi har framför oss” säger Jonas Lund tillträdande CMO OptiFreeze AB

Kort om OptiFreeze

OptiFreeze AB (publ), org.nr 556844-3914, har en patenterad teknologi som kan användas för att förlänga hållbarheten på grönsaker, färsk skuren frukt, blomstersticklingar, snittblommor och andra plantor. Samma teknologi bevarar smak, form och textur på grönsaker, frukter och bär vid frysning. Den kan även användas för att framställa torkade varor som frukt, grönsaker, örter och kryddor med målet att förkorta torktiden samtidigt som smaken, doften och färgen bevaras. Denna teknologi öppnar upp nya affärsmöjligheter för livsmedels- och växtförökningsindustrin över hela världen. OptiFreeze är resultatet av en längre tids forskning vid institutionen för livsmedelsteknik i Lund. Företaget finns i Lund och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market. Erik Penser Bank är Certified Adviser och finns på 08-463 80 00 eller certifiedadviser@penser.se.