OptiFreeze stärker organisationen inför kommersiellt genombrott

OptiFreeze har idag valt att ändra sin organisation för att bättre kunna möta kundernas förväntningar och stärka organisationen inför kommersiellt genombrott.

Ulf Hagman har under det senaste året varit tf VD för bolaget och blir nu permanent VD. Eda Demir Westman tillträder, när hon kommer tillbaka från sin föreldraledighet, tjänsten som vice VD och COO, operativ chef.

Bolagets utveckling är stark och behovet att dela och utveckla nuvarande VD-tjänst är stort. Ulf kommer att fokusera mer på försäljning och Eda kommer att vara ansvarig för bryggan mellan utveckling och försäljning.

Optifreeze har även valt att ta in Bengt Ekelund som Supply Chain Manager. Bolaget måste i takt med kunders beställningar vara förberedda på att kunna leverera. Bengt har en bakgrund från välkända företag som t.ex. Åkerlund & Rausing, Ericsson, Electrolux och Volvo. Nu senast kommer Bengt från egen verksamhet inom byggbranschen.

”Bolaget står inför en stor förändring, vi måste se till att vi är redo att möta de kundkrav och förväntningar som kommer. Jag är mycket glad över att vi har hittat ett bra team att leda bolaget in i nästa fas.” säger Martin Linde Styrelseordförande i OptiFreeze AB

”Jag är förväntansfull inför arbetet med mina nya ansvarsområden. Optifreeze har förändrats mycket under den korta tid jag har varit borta och jag ser fram emot att jobba nära Ulf. Jag tror att vi som team har mycket goda förutsättningar att ytterligare förbättra bolagets affärsmöjligheter.” säger Eda Demir Westman Vice VD OptiFreeze AB

”Att få chansen att även i fortsättningen påverka OptiFreeze framtida resa är en riktigt kul utmaning och möjlighet. Jag är mycket glad över vårt starka team och ser fram emot att arbeta tillsammans med dem” säger Ulf Hagman VD OptiFreeze AB

För mer information kontakta:

Ulf Hagman, VD

Mail: ulf.hagman@optifreeze.se

Tel: 0733-636380

OptiFreeze AB (publ), 556844-3914, har en patenterad teknologi som bevarar smak, form och textur på grönsaker, frukter och bär genom hela nedfrysnings- och upptiningsprocessen. OptiFreeze har även utvecklat en metod som kan förlänga hållbarheten på grönsaker, färsk skuren frukt, blomstersticklingar, snittblommor och andra plantor. Samma teknologi kan användas för att framställa torkade varor som frukt, grönsaker, örter och kryddor med målet att förkorta torktiden samtidigt som smaken, doften och färgen bevaras. Denna teknologi öppnar upp nya affärsmöjligheter för livsmedels- och växtförökningsindustrin över hela världen. OptiFreeze är resultatet av en längre tids forskning vid institutionen för livsmedelsteknik i Lund. Företaget finns i Lund och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market. Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser, Tel: +46 40 200 250, E-mail: ca@vhcorp.se