Petr Dejmek; en av grundarna i Optifreeze skänker aktier till sina barnbarn

Petr Dejmek som är en av grundarna i Optifreeze har valt att skänka aktier till sina barnbarn.

”Att jag skänker en del av mina aktier till mina barnbarn innebär inte att jag har minskat min tro på bolaget utan snarare tvärt om. ” säger Petr Dejmek

För mer information, kontakta:
Ulf Hagman, VD
Mail:
ulf.hagman@optifreeze.se

Om OptiFreeze AB
OptiFreeze AB (publ), 556844-3914, har en patenterad teknologi som bevarar smak, form och textur på grönsaker, frukter och bär genom hela nedfrysnings- och upptiningsprocessen. OptiFreeze har även utvecklat en metod som kan förlänga hållbarheten på grönsaker, färsk skuren frukt, blomstersticklingar, snittblommor och andra plantor. Samma teknologi kan användas för att framställa torkade varor som frukt, grönsaker, örter och kryddor med målet att förkorta torktiden samtidigt som smaken, doften och färgen bevaras. Denna teknologi öppnar upp nya affärsmöjligheter för livsmedels- och växtförökningsindustrin över hela världen. OptiFreeze är resultatet av en längre tids forskning vid institutionen för livsmedelsteknik i Lund. Företaget finns i Lund och aktien handlas på Nasdaq First North Growth Market med Västra Hamnen Corporate Finance AB som Certified Adviser, Tel: +46 40 200 250, E-mail: ca@vhcorp.se.