Papyrus investerar i europeiskt center för specialpapper i Köln, Tyskland

Report this content

Papyrus tillkännager planen att investera i ett nytt logistiskt center i Köln, Tyskland för att optimera sin infrastruktur för logistiken och förbättra serviceutbudet av specialpapper till sina kunder i hela Europa. Det nya toppmoderna lagret på 22 000 kvm kommer att åtföljas av ett kompetenscenter för serviceutveckling, utbildning och kundseminarier. Det förväntas öppnas i början av 2018.

Denna ytterligare investering i Papyrus ligger i linje med strategin att bygga den starkaste plattformen för vårt segment inom Printing & Creative Solutions i Europa. Det ligger också i linje med den tidigare investeringen i Schweiz genom förvärvet av Inapa Switzerland i december 2016 och förvärvet av det svenska Viscombolaget Olsonic.

För ytterligare information, kontakta:
Stefan Sikander, Corporate Communication Director, Papyrus, Tel. +46 706 404684

Med en nettoomsättning på 1,5 miljarder euro 2015, är Papyrus en ledande business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande verksamheten och förser mer än 65 000 kunder i 19 länder i Europa med tryck- och kreativa lösningar, Facility Solutions och Industrial Packaging Solutions. www.papyrus.com

Taggar: