Papyrus tecknar avtal om att förvärva den tjeckiska pappersgrossiten Ospap

Report this content

Papyrus, med huvudkontor i Göteborg, har tecknat ett avtal om att förvärva den tjeckiska pappersgrossisten Ospap.

Ospap, med en omsättning 2014 runt 49 MEUR och omkring 100 anställda, är ett väletablerat företag på den tjeckiska marknaden och är en ledande distributör av finpapper, packprodukter och Visual Communication.

Papyrus har en ledande position i Europa och finns för närvarande på 20 europeiska marknader, inklusive verksamhet i Tjeckien. Det planerade förvärvet av Ospap är ytterligare ett steg i att stärka Papyrus närvaro på den östeuropeiska marknaden.

Genomförandet av transaktionen är föremål för godkännande av berörd konkurrensmyndighet.

För ytterligare information, v g kontakta
Peter Sandberg, President and CEO, tel. +46 1051 72723
Stefan Sikander, Corporate Communication Director, tel. +46 1051 72684

Papyrus

Papyrus, med en nettoomsättning 2014 på 1 567 miljoner euro, är en ledande europeisk grossist inom papper, städmaterial och förpackningsprodukter. Bolaget är för närvarande verksamt i 20 Europeiska länder och har cirka 1 900 anställda. Papyrus servar dagligen mer än 65 000 kunder med produkter och tjänster som ökar effektiviteten och bidrar till kundernas framgång. Med en lång branscherfarenhet och utvecklat kvalitetetstänkande, är Papyrus fast besluten om att fortsätta ligga i framkant genom att erbjuda ett attraktivt produktsortiment, hög servicenivå och pålitliga logistiklösningar.  Papyrus huvudkontor ligger i Göteborg, Sverige.
www.papyrus.com

Taggar: