Beslut från ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB

Vid ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB (publ) 2005-03-15 beslutades;

- om en utdelning för 2004 om 0,75 kr per aktie. Utdelningen tar i anspråk 9,5 MSEK. Avstämningsdag för utdelningen är fredagen den 18 mars 2005. Med denna avstämningsdag beräknas utbetalning av utdelningen från VPC AB kunna ske onsdagen den 23 mars 2005. - att styrelsen för tiden intill dess nästa ordinarie bolagsstämma hållits, skall bestå av fem (5) ordinarie av bolagsstämman valda ledamöter, utan suppleanter. Till ordinarie ledamöter omvaldes Lage Jonason, Bo Dimert och Malcolm Hamilton, samt nyvaldes Jan Bengtsson och Fredrik Ramberg. - att antalet revisorer bestäms till en (1) utan suppleanter, samt valdes Ernst & Young AB till ny revisor i OptiMail för tiden intill slutet av den ordinarie bolagsstämman 2009 (auktoriserade revisorn Michael Forss, för närvarande revisor i bolaget, avses utses som huvudansvarig revisor). - att styrelsen fick bemyndigande att fatta beslut om ökning av bolagets aktiekapital genom nyemission. - att styrelsen fått bemyndigande att under tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma fatta beslut om förvärv och överlåtelse av egna aktier. - att bolagets aktiekapital nedsätts med totalt 5 000 000 kronor genom indragning utan återbetalning av 1 000 000 stycken aktier som bolaget förvärvat och innehar. Ändamålet med nedsättningen är att det belopp med vilket aktiekapitalet nedsätts skall överföras till en fond att användas i enlighet med beslut av bolagsstämman. Bolagsstämmans beslut är villkorat av att tingsrättens tillstånd till nedsättningen erhålles. - att bolagsordningen ändras i paragraf 2 och paragraf 6 Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte valdes Lage Jonason till styrelseordförande och Fredrik Ramberg till vice styrelseordförande. För fullständig information kring besluten, samt presentation av nya styrelseledamöter, vänligen ladda ner pressmeddelandet i sin helhet via nedan länk.