Beslut från ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB

Report this content

Beslut från ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB Vid ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB (publ) 2004-03-10 beslutades; - om en utdelning för 2003 om 0,50 kr per aktie. Utdelningen tar i anspråk 6,5 MSEK. Avstämningsdag för utdelningen är måndagen den 15 mars 2003. Med denna avstämningsdag beräknas utbetalning av utdelningen från VPC AB kunna ske torsdagen den 18 mars 2004. - att styrelsen skall bestå av sex ledamöter och att till styrelseledamöter omvälja Lage Jonason, Bo Dimert, Malcolm Hamilton, Per Jundin och Johnny Herre, samt nyvälja Ingrid Ericksson Ingrid Ericksson är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har en bred bakgrund inom finanssektorn som senior analytiker, senior investment manager, projektledare och affärsansvarig på bl.a. Öhman Fondkommission, SEB, Investor och KPMG Corporate Finance. Ingrid Ericksson är idag verksam som senior advisor/projektledare inom strategisk finansiell analys och styrning. Övriga uppdrag: Sitter i styrelsen för Södra skogsägarna, Södra Cell samt Stora Fonden. - att styrelsen fått bemyndigande att under tiden intill nästa ordinarie bolagsstämma fatta beslut om förvärv och överlåtelse av egna aktier. Förvärv får ske av högst så många aktier av Serie A att bolaget efter varje förvärv innehar högst 10 % av det totala antalet aktier i bolaget. Aktierna får förvärvas genom handel på OM Stockholmsbörsen där bolagets aktier är noterade. Förvärv av aktier får ske endast till ett pris per aktie inom det vid var tid registrerade kursintervallet. Betalning för aktierna skall erläggas kontant. Syftet med förvärvet av egna aktier är att kunna anpassa bolagets kapitalstruktur till bolagets kapitalbehov och att därmed bidraga till ökat aktieägarvärde. Förvärvet skall även kunna medföra möjlighet för bolaget att med återköpta aktier betala framtida förvärv av hela eller delar av andra företag eller verksamheter. Överlåtelse får ske till tredje man som betalning i samband med företagsförvärv, samt även på börs i syfte att erhålla likvida medel för betalning i samband med företagsförvärv. Ersättning för överlåtna aktier skall kunna erläggas kontant samt, vid annan överlåtelse än på börs, genom tillskott av egendom eller genom kvittning, eller eljest förenas med villkor. Överlåtelse på OM Stockholmsbörsen skall ske inom det vid var tid registrerade kursintervallet på bolagets aktier. Annan överlåtelse får ske till lägst ett av styrelsen bedömt marknadsvärde. Skälet till att styrelsen skall kunna avvika från aktieägarnas företrädesrätt är att ha handlingsberedskap att genomföra förvärv av hela eller delar av andra företag och verksamheter. - Vid efterföljande konstituerande styrelsemöte valdes Lage Jonason till styrelseordförande och Per Jundin till vice styrelseordförande. OptiMail AB (Publ) Styrelsen Frågor besvaras av VD, Fredrik Olsson, OptiMail AB (publ), tfn. 070-590 62 58. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/11/20040311BIT20030/wkr0006.pdf Pressrelease - beslut från ordinarie bolagsstämma i OptiMail AB (PDF)