OptiMobile AB (publ) gör leverans till NSF Telecom Ab

Report this content

OptiMobile har idag utfört leverans av Lodurr-platform och mobilklienter för iOS och Android till NSF Telecom Ab avseende kommunikationstjänst för den finska marknaden.

Utvecklingsarbetet för NSF Telecom har nu slutförts och tjänsten är levererad och redo för utökade kundtester och intrimning inför kommersiell lansering till sommaren. Tjänsten erbjuder SIM-fria mobiltjänster som högkvalitetsröstsamtal och andra mervärdestjänster över WiFi, 3G-, 4G- och 5G-nät och innehåller ett unikt gränssnitt anpassat för specifika kundsegment.

”Vi ser fram emot att kunna erbjuda den finska marknaden en telefonitjänst med unik funktionalitet och ett gränssnitt som är bättre anpassat till användarnas behov”, säger NSF Telecoms VD Marko Hentilä.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Nilsson, VD
Telefon: +46 70-946 01 00
E-post: erik.nilsson@optimobile.se
www.optimobile.se

OptiMobile erbjuder telekomoperatörerna innovativa kommunikationslösningar som kombinerar traditionella mobiltjänster med telefonitjänster som levereras via internet. Bolaget har utvecklat en mjukvaruplattform baserad på standardiserad telekommunikation, VoIP / VoWiFi-teknologi och sömlös samtalskontinuitet (seamless handover). Tekniken och plattformen bygger på ett forskningsarbete vid Uppsala universitet och skapar en lång rad fördelar för både operatörer och abonnenter. Främst ger den operatörerna möjlighet att kunna erbjuda sina abonnenter ett brett utbud av nya typer av tjänster som därigenom skapar nya intäktskällor för operatörerna. Bolaget har en redan befintlig kundstock och ser goda tillväxtmöjligheter för de kommande åren. Läs mer om OptiMobile på www.optimobile.se.