Mogul.com inleder handel av aktien på Nya Marknaden

Mogul.com inleder handel av aktien på Nya Marknaden På analytikerträff idag, arrangerad av Finanstidningen, meddelade VD Jörn Lyseggen att bolagets aktier handlas från och med idag, den 15 maj, på OM Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden. "Vi vill ge våra aktieägare både en bättre service och en bättre tillgänglighet till våra aktier" sa Jörn Lyseggen. Noteringen på Nya Marknaden påverkar inte förberedelsearbetet inför noteringen på O-listan. Vidare pekade han på att namnbytet till Mogul.com ska ses som en åtgärd vilket understryker den nya koncernens styrka och flexibilitet. "Det ligger fortfarande hög prioritet på fortsatt integrationsarbete inom hela koncernen" avslutade Jörn Lyseggen. Mogul.com kommer fortsatt att prioritera tillväxt med en fokusering på koncernens resultatutveckling. För ytterligare information, vänligen kontakta: VD, Jörn Lyseggen, tfn: 08-562 400 00, mobil: 0708-193019 E-post: jorn.lyseggen@mogul.com CFO, Björn Wallin, tfn: 08-562 400 00, mobil: 0709-999226 E-post: bjorn.wallin@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) ska hjälpa innovativa företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, D&B, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, SkandiaBanken, SPP, TV4, Telia InfoMedia och Xerox. Koncernen, med koncernbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Punkt Edu AB (56 %), har idag kontor i Sverige, Norge, England, Finland och Tyskland. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00110/bit0002.pdf