Kungörelse

KUNGÖRELSE Vid extra bolagsstämma i Optovent AB (publ) den 21 augusti 2001 beslutades om en emission av ett skuldebrev förenat med optionsrätt till nyteckning på i huvudsak följande villkor. Emission skall ske av ett skuldebrev om nominellt 1 000 kronor förenat med optionsrätt till nyteckning av sammanlagt 140 000 B-aktier. Emissionskursen uppgår till nominellt belopp om 1 000 kronor med ett tillägg av en marknadsmässig premie för optionsrätterna. Teckningskursen för aktien har fastställts till 130 procent av genomsnittet av det för varje börsdag under perioden den 22 augusti 2001 t.o.m. den 28 augusti 2001 framräknade medeltalet av den under dagen högsta och lägsta betalkursen enligt Stockholmsbörsens officiella kurslista eller motsvarande. Vid fullt utnyttjad teckning kan bolagets aktiekapital öka med 140 000 kronor. Skuldebrevet skall med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt äga tecknas av dotterbolaget Optovent Management AB för vidare försäljning av de avskiljda optionsrätterna till ledande befattningshavare och andra anställda i Optovent AB (publ). Bolagsstämmans beslut finns i sin helhet att tillgå på bolagets kontor, Box 20030, 161 02 BROMMA, tel. 08-564 808 91. Stockholm i augusti 2001 Optovent AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00380/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00380/bit0001.pdf