Valberedning inför årsstämma 2013

Till ledamöter i Opus Groups valberedning har utsetts:

- Göran Nordlund, i egenskap av styrelseordförande i Opus

- Jörgen Hentschel, representerar AB Kommandoran

- Lothar Geilen, representerar sig själv

- Martin Jonasson, representerar Andra AP-fonden

- Bengt Belfrage, representerar Nordea Fonder

Martin Jonasson valdes till ordförande i valberedningen.

Valberedningen har utsetts i enlighet med den instruktion som fastställdes vid årsstämman 2012. Valberedningen representerar tillsammans cirka 35,6 procent av röstetalet för samtliga röstberättigade aktier i bolaget. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman 2013 samt på bolagets hemsida, www.opus.se.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2013 kan göra detta genom e-post till ir@opus.se (rubricera ”Till Valberedningen”), eller genom brev till adress: Opus Group AB, Att. Peter Stenström Bäckstensgatan 11D, SE- 431 49 Mölndal, Sverige (rubricera ”Till Valberedningen”), senast den 31 januari 2013.

Denna pressinfo finns på engelska på www.opus.se

För ytterligare information, kontakta:
Martin Jonasson, Andra AP-fonden, tel. +46 702 79 79 27, email. martin.jonasson@ap2.se
Göran Nordlund, styrelsens ordförande, tel. +46 704 33 13 20, email. goran.nordlund@4c.se

Opus Certified Adviser
Thenberg & Kinde Fondkommission AB
Krokslätts parkgata 4
SE-431 24 Mölndal, Sverige
Tel: +46 31 745 50 00

Opus Group bedriver bilprovningsprogram samt utvecklar, producerar och säljer utrustning och IT-system till besiktningsbranschen. Opus Bilprovning bedriver bilprovning med 70 besiktningsstationer i Sverige. Opus Groups dotterbolag Systech bedriver bilprovningsprogram i USA samt på Bermuda och i Peru. Opus Groups dotterbolag ESP är verksamt inom försäljning och service av emissionskontrollutrustning i Nordamerika och Mexiko. Genom dotterbolagen Opus Equipment, Opus Bima och J&B Maskinteknik bedriver Opus Group utveckling, produktion, försäljning och service av kontrollutrustning för bilprovningsföretag och fordonsverkstäder. Opus Group skrev i juli 2012 på ett avtal med Bilprovningen om att förvärva en tredjedel av Bilprovningens verksamhet. Opus Groups omsättning 2011 uppgick till ca 232 MSEK. Proforma uppgick omsättningen till ca 953 MSEK under 2011. Opus Groups aktier är listade på Nasdaq OMX First North Premier.