Oracle E-business Suite blir mobil

Report this content

Oracle E-business Suite blir mobil Oracle E-business Suite levereras från och med idag med fullständig mobil funktionalitet mot Oracle9i Application Server. Kunderna får tillgång till sina viktigaste e-businessapplikationer - exempelvis säljstöd, ekonomisystem och supply chain management - via Palm pilots, WAP-telefoner och andra PDA:er såväl som via webben eller en klient- server lösning. Att göra Oracle E-business Suite mobil är den sista byggstenen i projektet att erbjuda Oracles kunder en fullständigt integrerad mobil teknologi. Oracle arbetar tillsammans med strategiska partners som Palm Inc., Compaq och Motorola för att hjälpa kunderna att på ett snabbt och enkelt sätt implementera ett fullständigt mobilt affärssystem. Mobil funktionalitet finns omedelbart tillgängligt för nyckelfunktioner som Field Sales, Field Service, Customer Intelligence, Property Manager, Internet Expenses, Supply Chain och Warehouse Management. Företagsmarknaden för mobila affärsapplikationer är en outnyttjad tillväxtmöjlighet, säger Stephen Drake, Research Manager vid IDC Wireless and Mobile Enterprise Access service. Vinnarna på den här marknaden kommer bli de leverantörer som tillhandahåller moderna mobila lösningar för affärskritisk teknologi som är kompatibla med företagens existerande IT-. Marknaden för mobila CRM-lösningar väntas växa till 1,7 miljarder USD år 2005 enligt analysföretaget Datamonitor. En av de första Oracle-kunderna som tagit steget till total mobil kommunikation genom hela organisationen är Kyocera Wireless Corp. Kyocera Wireless är vår första kund som helhjärtat gått in för ett fullständigt mobilt affärssystem, säger Anders Kalmerström, marknadschef på Oracle Svenska AB. De kombinerar sin egen terminal med de mobila företagsapplikationerna inom Oracle E-business Suite. För ytterligare information kontakta: Anders Kalmerström, marknadschef, Oracle Svenska AB 08 - 477 37 44 se gärna även http://www.oracle.com/corporate/press/ Kort fakta om Oracle Svenska AB: Oracle Svenska AB är ett helägt dotterbolag till Oracle Corporation, världens näst största programvaruföretag och en världsledande leverantör av lösningar för e-business. Oracle Corporation, som omsätter över 10,1 miljarder dollar, erbjuder databaser, utvecklingsverktyg, applikationsprodukter och affärssystem tillsammans med konsulttjänster, utbildning och tekniksupport i mer än 145 länder. Verksamheten i Sverige omsatte 776 miljoner SEK under sitt senaste verksamhetsår, har för närvarande 440 medarbetare och ett stort antal samarbetspartners. Korta fakta om Oracles mobila produkter och tjänster Oracle9i Application Server, som lanserades i juni, innehåller ett brett utbud av mobila applikationer som ger användaren möjlighet att få tag på information över Internet, trådlöst eller genom ett röstgränssnitt. Svenska kunder för Oracles mobila produkter och tjänster är bland annat Birka Energi och Telia. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/08/20010808BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/08/20010808BIT00570/bit0001.pdf