Oracle lanserar Internetforum och säljverktyg för partners

Report this content

Oracle lanserar Internetforum och säljverktyg för partners Oracle PartnerNetwork (OPN) är en ny och omfattande resurs på Internet för Oracles partners. Där kan de snabbt och enkelt få tillgång till utbildning, information och material från Oracle och andra partners. Webbplatsen riktar sig mot alla Oracles partners, från lösningsintegratörer och hårdvaruleverantörer till ASP-leverantörer, systemintegratörer och mjukvaruföretag. PartnerNetwork är utvecklad med Oracles egna, intrångssäkra Oracle9i. Portalen ger direkt åtkomst till resurser på ett liknande sätt som Oracles framgångsrika webbplats för utvecklare, Oracle Technology Network (OTN). Det är en partnerinriktad webbportal för tjänster och information som ger dem möjligheten att minska sina kostnader och samtidigt öka effektiviteten i sin verksamhet - med alla resurser och tjänster som behövs för att forma sitt samarbete med Oracle och arbeta online. - Vi har utvecklat Oracle PartnerNetwork för att bana vägen för våra partners framgångar, säger Anders Kalmerström, marknadschef för Oracle Svenska AB. Oracle har sedan länge insett fördelarna med den effektivitet som åstadkoms med en ren e-business modell. Våra marginaler har ökat, vår räckvidd likaså och vi kan åstadkomma mycket mer med mindre resurser än tidigare. Nu vill vi ge våra partners samma möjlighet, fortsätter Kalmerström. Webbplatsen ger samtliga partners åtkomst till realtidsinformation från hela världen såväl som lokal och företagsspecifik information och infrastruktur. - Det nya Internetforumet hjälper oss att bli mer effektiva i vårt samarbete med Oracle, säger Peter Forsbeck, VD på Flow Interactive. Informationen blir lättare att hitta och forumet har en bra intuitiv struktur. Än viktigare är att vi kommer att kunna genomföra snabbare marknadsföringskampanjer tack vare de marknadsföringstjänster som forumet erbjuder. Oracles partners får tillgång till ett antal nya tjänster som gör det möjligt att marknadsföra, sälja och leverera lösningar till sina kunder snabbare. · Utveckla bättre lösningar. Med Oracle PartnerNetwork kan medlemmarna utnyttja tjänster för teknisk design och migrering, delta i workshops och seminarier samt få tips om databasadministration med mera. · Marknadsföra på ett kostnadseffektivt sätt. Med Oracle eMarketing kan medlemmarna skapa nya kampanjer och öka efterfrågan på sina lösningar och tjänster samt ta hjälp av Oracles varumärke med bland annat nya, uppdaterade och färska logotyper. · Sälja mer. Medlemmarna kan generera kundprospekt genom att marknadsföra sina lösningar och tjänster genom Oracle Solutions Marketplace. Dessutom kan medlemmarna skapa sig en uppfattning och inhämta kunskap om ny Oracle-teknik genom säljträningar. PartnerNetwork ger även tillgång till säljdemos och personligt anpassad prisinformation. · Leverera lösningar och tjänster online. Medlemmarna kan via PartnerNetwork certifiera sina lösningar och validera 9iRAC. · Sköta sitt Oracle PartnerNetwork medlemskap. Med utökade funktioner för att ansluta sig online kan nya medlemmar direkt få tillgång till resurser, verktyg och tjänster. Samtliga av Oracles befintliga partners är nu på väg att genomföra övergången till Oracle PartnerNetwork. Nya partners kommer att få åtkomst till portalen i den årliga avgiften som för närvarande ligger på 1995 USD. Samtliga tidigare företags- och regionala partnersiter kommer stängas och trafiken överföras till partner.oracle.com. För ytterligare information kontakta: Anders Kalmerström, marknadschef Oracle Svenska AB Telefon: 08-477 37 44 Se gärna även http://www.oracle.com/corporate/press/ Kort fakta om Oracle Svenska AB: Oracle Svenska AB är ett helägt dotterbolag till Oracle Corporation, världens näst största programvaruföretag och en världsledande leverantör av lösningar för e-business. Oracle Corporation, som omsätter över 10,1 miljarder dollar, erbjuder databaser, utvecklingsverktyg, applikationsprodukter och affärssystem tillsammans med konsulttjänster, utbildning och tekniksupport i mer än 145 länder. Verksamheten i Sverige omsatte 1,1 miljarder SEK under sitt senaste verksamhetsår, har för närvarande 440 medarbetare och ett stort antal samarbetspartners. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00800/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00800/bit0002.pdf