Oracle lovar mobil e-Business inom 15 dagar

Report this content

Oracle lovar mobil e-Business inom 15 dagar Oracle, ledande leverantör av programvara för e-business, har inlett ett samarbete med Compaqs konsultorganisation om mobila applikationer till Oracles E-Business Suite (affärssystem). Samarbetet innebär att Oracle lovar sina kunder tillgång till mobila applikationer inom 15 dagar. Oracle Consulting och Compaq Global Services kommer att implementera mobila CRM-lösningar (Customer Relationship Management) för Compaqs handdator iPAQ Pocket PC. I inledningsfasen lovar de bägge bolagen tillgång till Oracles Mobile Field Service solution inom 15 dagar. Genom detta samarbete kan vi erbjuda en snabbare och mer riskfri implementation av mobila applikationer för våra kunder, säger Anders Kalmerström, marknadschef på Oracle Svenska AB. Oracle och Compaq har utvecklat en komplett, integrerad CRM-lösning för att hjälpa företag att öka produktiviteten hos sina anställda när de är på resande fot, säger Ron Eller, vice president, solutions, Compaq Industry Standard Server Group. För ytterligare information kontakta: Anders Kalmerström, Marknadschef Oracle Svenska AB 08 - 477 37 44 se gärna även http://www.oracle.com/corporate/press/ Kort fakta om Oracle Svenska AB: Oracle Svenska AB är ett helägt dotterbolag till Oracle Corporation, världens näst största programvaruföretag och en världsledande leverantör av lösningar för e-business. Oracle Corporation, som omsätter över 10,1 miljarder dollar, erbjuder databaser, utvecklingsverktyg, applikationsprodukter och affärssystem tillsammans med konsulttjänster, utbildning och tekniksupport i mer än 145 länder. Verksamheten i Sverige omsatte 776 miljoner SEK under sitt senaste verksamhetsår, har för närvarande 440 medarbetare och ett stort antal samarbetspartners. Korta fakta om Oracles mobila produkter och tjänster Oracle9i Application Server, som lanserades i juni, innehåller ett brett utbud av mobila applikationer som ger användaren möjlighet att få tag på information över Internet, trådlöst eller genom ett röstgränssnitt. Svenska kunder för Oracles mobila produkter och tjänster är bland annat Birka Energi och Telia. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/08/20010808BIT00580/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/08/20010808BIT00580/bit0002.pdf