A Winning Smile Världsstjärnan Charlotte Kalla blir ambassadör för Oral-B

Oral-B har inlett ett samarbete med Charlotte Kalla inom ramen för sin kampanj som kallas ”The Winning Smile”. Kampanjen vill ta fasta på att alla har ett vinnande leende, det handlar om att hitta den rätta inställingen. Charlottes kämparglöd och motivation smittar av sig på andra och hennes leende kommer att synas på Oral-Bs förpackningar, som kommer ut i handeln under hösten.

”Vi är väldigt glada för att jobba med Charlotte Kalla. Hennes leende visar tydligt vad ett vinnande leende innebär. Hon passar perfekt in i vår kampanj med sin utstrålning och attityd. Hon är en ung och framgångrik person som många kan relatera till och vi är glada över att hennes leende kommer att pryda Oral-Bs förpackningar”, säger Cecilia Kocken, Brand Manager för Oral-B.

Kampanjen ”The Winning Smile” rullas ut under hösten i år och förutom Charlotte Kalla representeras kampanjen i de övriga nordiska länderna av andra framgångsrika idrottsstjärnor med rätt attityd och en vinnande inställning.

”Med kampanjen och med våra unga sportstjärnor vill vi inspirera andra till att hitta den rätta kämparglöden. Ett vinnarleende för oss, vilket våra ambassadörer införlivar, är tron på sig själv, rätt inställing och förmågan att sprida glädje och motivation till andra”, säger Cecilia Kocken.

”Oral-Bs kampanj ”The Winning Smile” är en kampanj som jag känner för, där rätt inställning, motivation och framförallt att förbereda sig på rätt sätt är viktigt för att vinna. Självklart blir jag smickrad över att Oral-B tycker att jag har ett vinnande leende som smittar av sig”, säger Charlotte Kalla.

Hanna Jonasson Drotz, PR Manager
E-post: jonassondrotz.h@pg.com

För mer information om kampanjen, vänligen kontakta:
Hibo Gulaid, MS&L PR´
Telefon: + 46 8 550 511 25
E-post: hibo.gulaid@se.mslworldwide.com

Procter & Gamble
Fyra miljarder gånger om dagen använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter. I Norden marknadsförs bl a Pampers®, Ariel®, Always®, Pantene®, Mach3®, Pringles®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun®, Vicks®, Yes® och Fusion®. P&G-koncernen har cirka 127 000 anställda som arbetar i 80 länder över hela världen. P&G stöder Fryshuset sedan 1996. För mer info, se http://www.se.pg.com