• Oral-B/

Love at first smile: Experter på leende går samman för att hjälpa singlar hitta kärleken via smajlet

Oral-B, som arbetar för bättre munhälsa och friska leenden, har under våren funnit den perfekta partnern i Firstdate.se. Tillsammans startar de nu Smiledate, en dejtingsajt där medlemmarna kan hitta kärleken med hjälp av sitt leende. Kampanjen pågår från juli till september och ca 10 000 personer beräknas ha minst en ny anledning att le innan kampanjen är över.

Smiledate skall hjälpa singlar att hitta kärleken i sommar, på ett speciellt men samtidigt väldigt enkelt sätt som många nätdejtare kanske inte insett vikten av. Smiledate fungerar som en vanlig dejtingsajt, med ett viktigt undantag; du får bara bli medlem om du ler på din profilbild. Tillsammans testar medlemmarna leendets verkliga kraft, vilket förhoppningsvis gör att de träffar sina framtida partners.

– En undersökning bland Firstdates medlemmar bekräftar att leendet är minst lika viktigt som personligheten för att få känslorna att spira*. Vi hjälper mer än gärna till på vägen att träffa en partner genom att ge singlar det enkla tipset: att le. Alla har ett vinnande leende som kan hjälpa dem att nå sina mål. Det gäller bara att visa det, vare sig det är på första dejten, anställningsintervjun eller på tennisbanan, säger Peter Wallentin, PR Manager, Oral-B.

Som experter på leenden tycker både Oral-B och Firstdate.se att ett perfekt leende sällan handlar om en bländande vit och jämn tandrad. Ett perfekt leende kan snarare beskrivas som charmigt, personligt och levande, vilket de även hoppas att sajten kommer att vara under sommaren.

– Redan efter ett kort samtal med Peter på Oral-B insåg jag att vi bygger våra verksamheter på samma värdegrund, nämligen den starka kraften och känslan som ett leende kan ge, säger Chris Engleus på Firstdate.se.

Besök gärna Smiledates hemsida www.smiledate.se

*Undersökning genomförd av Firstdate.com från 2/7-2012 till 9/7-2012 bland 1777 stycken svarande.

För mer information om Oral-B och kampanjen, vänligen kontakta;
Peter Wallentin, PR-Manager, Oral-B
E-post: wallentin.p@pg.com

För pressinformation, vänligen kontakta;
Madeleine Ahlgren
E-post: madeleine.ahlgren@mslgroup.com

P&G Beauty
P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök  www.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.

Taggar: