Oral-B lanserar nästa generations tandkräm

Först ut på marknaden med en effektiv super-formula

Efter 15 års forskning och över 70 kliniska studier lanserar nu Oral-B en revolutionerande tandkrämsnyhet. Oral-B Pro Expert är den första och enda tandkrämen på marknaden med stabiliserad tennfluorid och polysfosfat, en kombination som många tandläkare efterfrågat i åratal.

1955 skapade Procter & Gamble historia när de lanserade den första tandkrämen innehållande fluor. Nästan 60 år senare, i januari 2013, lanseras Oral-B Pro Expert - den första tandkrämen med den unika kombinationen av stabiliserad tennflourid och polysfosfat. Tennflouriden har antimikrobiella egenskaper och polysfostfaten förhindrar uppbyggnad av tandsten och missfärgningar.

– Vi på Oral-B sätter alltid konsumenterna i fokus och har utefter deras efterfrågan utökat vår produktportfölj och skapat en tandkräm som ger lika bra skydd, som Oral-Bs eltandborstar borstar rent, säger Peter Wallentin, PR Manager, Oral-B. Det är extra spännande att erbjuda en helt ny unik produkt som tidigare inte funnits på marknaden och där konsumenten bara efter ett par borstningar faktiskt kommer kunna se och känna resultat.

15 år av forskning och över 70 kliniska studier resulterade i denna unika produkt som ger tänderna ett komplett skydd. Oral-B Pro Expert har en vitgörande effekt, skyddar tandköttet, bildar en skyddande hinna mot karies och plack och motverkar samtidigt erosioner, ilningar samt dålig andedräkt.

– Det har tagit lång tid att ta fram den här produkten, bara det bästa är gott nog för våra konsumenter, och nu har vi äntligen tandkräm en som är lika bra som våra eltandborstar, avslutar Peter.

Oral-Bs nya munvårdssortiment kommer finnas i dagligvaruhandeln från och med januari 2013. Rekommenderat pris: Oral-B Pro-Expert All Round Protection och Oral-B Stages (kids) 29.90 kr, Oral-B Complete och Oral-B 1-2-3, 22.90 kr.För att upprätthålla en god munhälsa krävs rätt kombination av tandborste, tandkräm, borstteknik och regelbundna tandläkarbesök. I Oral-Bs munvårdssortiment lanseras därför utöver tandkräm även tandtråd och manuella tandborstar för både barn och vuxna. Lanseringen gör Oral-B till en starkare spelare i den totala munvårdskategorin

Peter Wallentin, PR-Manager, Oral-B

För bilder eller produktinformation, vänligen kontakta;
Heidi Wold
Telefon: +46 706 30 58 17
E-post: heidi.wold@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök  www.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.