• Oral-B/

Oral-B och Charlotte Kalla hjälper till att bygga Sveriges femte Ronald McDonald Hus

Oral-B och skiddrottningen Charlotte Kalla fortsätter sitt samarbete Det Vinnande Leendet och inleder nu ett samarbete med Ronald McDonald Barnfond. Oral-B och Charlotte kommer att stötta och bidra till insamlingen till byggandet av Sveriges femte Ronald McDonald Hus i Uppsala. Charlotte Kalla blir även ambassadör för huset.

Charlotte Kalla är som allra bäst i uppförsbacken och hennes drivkraft gör att hon övervinner de hinder som kommer i hennes väg. Den kämparglöden och motivationen behövs när man befinner sig i svåra situationer i livet, vilket är fallet för de sjuka barn och deras familjer som bor runt om i landet på Ronald McDonald Husen.

- Det känns fantastiskt att jag får möjlighet att träffa och inspirera de sjuka barnen och deras familjer till att se framåt och inte ge upp. Jag känner mig hedrad och hoppas kunna bidra till att sprida både leenden och hopp hos dessa barn och deras nära och kära, säger Charlotte Kalla.

Samarbetet startar 1 november och Oral-B kommer att donera minst 100 000 kronor beroende på försäljningen av Happy Meals runt om i Sverige under den stora insamlingshelgen 26-27 november. Oral-B kommer även att skänka eltandborstar till alla husen runt om i Sverige.

- Att vi tillsammans med Charlotte, som är en hängiven tävlingsmänniska, kan bidra till att sjuka barn och deras familjer får en bättre tillvaro är helt i linje med vår kampanj Det Vinnande leendet. Vår förhoppning är att vi med detta hjälper till att göra skillnad, säger Peter Wallentin, Produktchef Oral-B.

Ronald McDonald Hus är till för att underlätta livet för svårt sjuka barn och deras familjer under behandlingstiden. Sveriges femte hus ska byggas i Uppsala och erbjuda cirka 14 familjerum. Huset kommer att ligga på gångavstånd från Akademiska sjukhuset och nya Skandionkliniken. Första spadtaget tas våren 2012 och huset ska stå klart 2013.

- Vi är både glada och stolta över att ha Charlotte och Oral-B med oss i insamlingen. Charlotte är en förebild och har en sann förmåga att inspirera andra. Hennes engagemang smittar av sig vilket är stor hjälp för att sprida kunskap och intresse för insamlingen och huset, säger Birgitta Mossberg, Ronald McDonald Barnfond.

För mer information om Oral-B, vänligen kontakta:
Peter Wallentin, Produktchef  Oral-B

Telefon: +46 8 5352 8456

För mer information om Ronald McDonald Hus vänligen kontaka:
Birgittta ,Mossberg

Telefon + 46 70 354 85 14
E-post: birgitta.mossberg@rmdbarnfond.se

För pressinformation om Oral-B, vänligen kontakta:
Madeleine Ahlgren, MSL

Telefon: + 46 8 550 511 00
E-post: madeleine.ahlgren@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök  www.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.