• Oral-B/

Oral-B Professional Care 600 White & Clean: Få naturligt vita tänder på endast två veckor

Morgon- och kvällsrutinen, jobbintervjun och en kväll på stan – det finns olika sätt att göra sig redo för olika tillfällen och det finns en uppsjö av hår- och ansiktsprodukter för att passa allas behov. För en komplett skönhetsrutin är ett hälsosamt vitt leende minst lika viktigt och nu lanserar Oral-B Professional Care 600 White & Clean – en ny eltandborste och tandborsthuvud som i kombination med den lyxiga tandkrämen 3DWhite Luxe Glamorous Shine ger maximalt vita tänder.

Tandborsthuvudet till Oral-B Professional Care 600 White & Clean skapar tillsammans med Oral-B 3D White Glamourous Shine en komplett skönhetsprodukt som med en touch av lyx och glans ger ett hälsosamt vitt leende och rena tänder. Båda produkterna har 3D-teknik och genom att avlägsna ytliga missfärgningar med 8 800 rotationer/min och 20 000 pulseringar/min ger tandborsten naturligt vita tänder.

– Till vår stora glädje kan vi nu erbjuda ytterligare en produkt för optimal tandrengöring och genom att kombinera tandkrämen med vårt nya tandborsthuvud kan vi nu erbjuda konsumenterna större möjlighet till ett hälsosamt och vackert leende. Tandborsten Oral-B Professional Care 600 har dessutom en timer som hjälper dig att borsta i två minuter för maximal effekt, säger Ania Bielecka, Nordic Communications Manager på Procter & Gamble.

Oral-B är världens främsta varumärke för eltandborstar och används och rekommenderas av de flesta tandläkare. Oral-B erbjuder ett brett spektrum av tandborsthuvuden för att passa olika behov vad gäller munhälsa.

Maximalt rena och vita tänder
Tandborsthuvudet till Oral-B Professional Care 600, Oral-B 3D white, är utformat för att göra tänderna vitare på ett naturligt och varsamt sätt. Med en tandläkarinspirerad polerkopp i gummi avlägsnas ytliga missfärgningar från tillexempel kaffe, te och tobak. Det omsluter varje tand för individuell rengöring vilket resulterar i en enastående rengöring.

Eltandborsten Oral-B Professional Care 600 oscillerar, roterar, pulserar och avlägsnar upp till 100 % (två gånger) mer plack än en vanlig manuell tandborste och bidrar således till ett friskare tandkött. Den är laddningsbar med 1 rengöringsläge: Daily clean. Rekommenderat pris för eltandborsten Oral-B Professional Care 600 White & Clean är 599 kr. Borsthuvudet Oral-B 3D White går att köpa separat och rekommenderat pris per förpackning (innehållandes 2 tandborsthuvuden) är 139 kr.

Lyxig och hälsosam glans
Oral-B:s lyxiga tandkräm 3D White Luxe Glamorous Shine tar bort upp till 90 procent av de ytliga missfärgningarna på tänderna efter endast fem dagar vilket gör den till Oral- B:s mest vitgörande tandkräm. Tandkrämen har en ny och förbättrad formel som binds fast till emaljen för att skapa en ljus och reflekterande yta, vilket ger en omedelbar glans efter tandborstning och gör att tänderna ser vitare ut.

Oral-B 3D White Luxe finns i två varianter, Glamourous Shine och Healthy Shine. Samtidigt finns också Oral-B 3D White i varianterna Brilliance och Vitalize. Genomsnittligt pris på samtliga varianterna är 34.90 SEK.

För mer information om Oral-B, vänligen kontakta;

Ania Bielecka, PR-Manager, Oral-B
E-post: bielecka.a@pg.com

För bilder eller produktinformation, vänligen kontakta;

Teresia Varaona
E-post: teresia.varaona@mslgroup.com

Om Procter & Gamble
P&G når ca 4,8 miljarder människor världen över med sina varumärken. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® och Wella®. P&G är utsett till topp 10 bästa arbetsplatsen i Sverige 2014 av ”Great place to work Institute”. P&G har verksamheter i ca 70 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE/ för senaste nyheterna och information om P&G och dess varumärken.