• Oral-B/

Premiär för Oral-B Triumph 5000,Oral-Bs bästa eltandborste hittills: Nu lanseras eltandborsten som hjälper dig att borsta bättre och längre

När produktutvecklarna på Oral-B började arbetet med att skapa en ny och förbättrad version av storsäljaren Oral-B Triumph 5000 insåg de snabbt att de stod inför en utmaning. Prestandamässigt fanns inte mycket att förbättra, istället siktade man in sig på användaren. Nya Triumph 5000 har därför utrustats med SmartGuide, ett enkelt system som hjälper användaren att borsta lagom hårt och lagom länge.

– Att eltandborsten är vida mer effektiv än en vanlig manuell tandborste är ingen nyhet. Redan de föregående modellerna hade visat att man med en eltandborste får bort två gånger mer plack än med en vanlig manuell borste, säger Peter Wallentin, Produktchef, Oral-B. Däremot har våra studier visat att vi genom att hjälpa användaren att använda borsten på bästa sätt kan bidra till en ännu bättre munhälsa. Det är här vår nya SmartGuide kommer in.

SmartGuide
Den nya funktionaliteten som ryms inom SmartGuide-begreppet är alla hjälpmedel som gör det lättare att använda eltandborsten på ett optimalt sätt med hjälp av den trådlösa displayen. Dels finns en ny funktion som varnar användaren när han eller hon pressar för hårt mot tandköttet, både på tandborsten i form av en varningslampa samt ljud ifrån tandborsten men också i displayen där den glada gubben blir ledsen. Tandborsten slår dessutom automatiskt om till Sensitive-läge vid för hårt tryck. Dels en funktion som hjälper till att kontrollera borstningstiden. Genom att dela upp munnen i fyra områden styrs användaren att borsta 30 sekunder på varje fjärdedel i munnen vilket ger ett bättre och jämnare resultat. Att funktionerna verkligen förbättrar resultatet visar studier som genomförts av Oral-B, hela 92 procent av testpersonerna fick ett bättre slutresultat genom mer noggrann borstning.

Nya Triumph 5000 har också utrustats med fyra olika borstningslägen; djuprengöring, känslig, polering och massage och de visas genom tydliga symboler. Till var och ett av borstningslägena medföljer ett speciellt borsthuvud anpassat för funktionen. Totalt ingår tre olika borsthuvuden i startpaketet.

Peter Wallentin, Produktchef

Telefon: +46 8 5352 8456

För bilder eller produktinformation, vänligen kontakta;
Madeleine Ahlgren

Telefon: +46 8 550 511 29
E-post: madeleine.ahlgren@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök www.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.