SHAKIRA UTSEDD TILL NY GLOBAL AMBASSADÖR FÖR ORAL-B 3D WHITE

CINCINNATI, OH– 2013-07-24: Idag tillkännager ORAL-B 3D WHITE sitt första globala partnerskap med Shakira, multiplatina-säljande artist och tvåfaldig GRAMMY-vinnare. Varumärket, som är känt för att ge vitare leenden världen över, identifierade Shakira som en person som med sitt fantastiska leende hyllar den mångfacetterade kvinnans vardag.

“Vi är glada över att kunna tillkännage att Shakira är vår exklusiva globala taleskvinna för ORAL-B 3D WHITE", sade Stephen Squire, global marknadsdirektör för Oral Care. “Som en prisvinnande artist, stjärna i NBCs program The Voice, filantrop, skönhetsikon och mamma är Shakira sinnebilden för den multidimensionella kvinnan och som alltid har ett lysande leende i sitt ansikte. Vi är mycket glada över att ha en vacker och stark kvinna av Shakiras kaliber som representant för varumärket.”

Som global varumärkesambassadör kommer Shakira att hjälpa till att lansera de senaste tillskotten till ORAL-B 3D WHITEs kollektion av prisvinnande produkter, medverka i varumärkets print- och TV-reklam, PR-aktiviteter och online-aktiviteter. Kampanjen kommer att starta globalt under hösten 2013.

“Jag är glad över att få börja arbeta för ORAL-B 3D WHITE som global ambassadör — jag har alltid tyckt att leendet är en av våra största tillgångar i livet”, sade Shakira. “Det är ett ikoniskt varumärke och jag vet att det kommer att vara en bra partner också för det arbete vi kommer att göra tillsammans för att stödja barn i Colombia genom min fond, Barefoot Foundation."

Besök www.oralb.se för mer information om ORAL-B 3D WHITE.

Mediekontakt P&G:

Mollie C. Wheeler, Procter & Gamble, wheeler.mc@pg.com – +1 (513)-622-5572

Margarita Miranda-Abate, MSL, margarita.miranda-abate@mslgroup.com – +1 (646)-500-7670

Mediekontakt Shakira:

Amanda Silverman, 42WEST, amanda.silverman@42West.Net – +1 (212)-277-7555

Dvora Englefield, 42WEST, dvora.englefield@42West.net – +1 (212)-277-7555

För andra Oral-B-relaterade frågor, vänligen kontakta:

Heidi Wold, MSLGroup, Heidi.wold@mslgroup.com – 0706-30 58 17

Om Procter & Gamble

Fyra miljarder gånger om dagen använder människor världen över Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har ett stort utbud av konsumentprodukter. I Norden marknadsförs bl a Pampers®, Ariel®, Always®, Pantene®, Mach3®, Pringles®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun®, Vicks®, Yes® och Fusion®. P&G-koncernen har cirka 127 000 anställda som arbetar i 80 länder över hela världen. För de senaste nyheterna och fördjupande information om P&G och våra varumärken, se www.se.pg.com

Om Shakira

Genom loppet av sin karriär har den colombianska singer-songwritern och Grammyvinnaren Shakira sålt över 60 miljoner skivor världen över och har vunnit flertalet priser som två Grammys, åtta Latin Grammys, fyra World Music Awards, tre American Music Awards och fem Billboard Music Awards för att nämna några. Hon är den enda artisten från Sydamerika som haft en etta på listan i USA och har haft fyra av de 20 mest sålda hitsen över det senaste decenniet. Vid 18-års ålder grundade hon Pies Descalzos (Barefoot) Foundation som tillhandahåller utbildning och mat till över 6000 fattiga barn i Colombia och som är på väg att expandera till andra länder genom nyligen lanserade projekt på Haiti och i Sydafrika. I oktober 2011 utnämndes Shakira till medlem av president Obamas Advisory Commission on Educational Excellence for Hispanics, en rådgivande kommitté för utbildning för latinamerikaner. Shakira var också en av coacherna på TV-programmet The Voice, NBCs talangprogram som letar efter landets bästa sångröst. Hon kommer att medverka även i säsong sex av programmet. Shakira spelar just nu in sitt nya album.