Jerry Huxtable utsedd till VD för Orange Sverige

JERRY HUXTABLE UTSEDD TILL VD FÖR ORANGE SVERIGE Malmö, Sverige, 18 februari, 2002 - Orange Sverige AB meddelar idag att Jerry Huxtable har utsetts till VD. Han efterträder Jeremy Sell som går vidare till en en ny tjänst som globalt ansvarig för franchising inom Orange-gruppen med placering i Storbritannien. Jerry Huxtable (42), som tillträder tjänsten omedelbart, är idag Chief Operating Officer för Orange Sverige. Jerry Huxtable inledde sin karriär vid DHL Worldwide Express 1985 där han hade olika befattningar med ökande ansvar i Saudarabien, Pakistan och Bahrein. 1996 gick han över till mobiltelefonbolaget Celltel Inc på Sri Lanka, en division av Millicom International Cellular, som VD. På Celltel ansvarade Jerry Huxtable för den första lanseringen av kontantkort för mobil telefoni i Asien. 1999 tillträdde Jerry Huxtable som Vice President International Operations, General Manager of Europe, på internetföretaget FortuneCity. Han fick då övergripande ansvar för bolagets verksamhet utanför USA. Jerry Huxtable kom till Orange International i oktober 2000 och blev utnämnd till Launch Director för Orange Sverige AB strax efter med övergripande ansvar för planering och implementering av UMTS-nätverket i Sverige. Michael Latimer, Executive VP för Nordamerika, Asien och Afrika kommenterar: "Vi är mycket tacksamma för Jeremys bidrag till uppbyggnaden av Orange Sverige och jag är övertygad om att han kommer att vara lika kraftfull i rollen som globalt ansvarig för franchising för gruppen. Jerry har varit en nyckelperson sedan etableringen och hans utnämning kommer att ge den kontinuitet och drivkraft som behövs på vägen till full kommersiell lansering. Jag är övertygad om att Orange Sverige, under Jerrys ledning kommer att visa på en stark utveckling under de kommande åren." "Jag är entusiastisk till att anta denna nya roll och ser fram emot utmaningen att positionera Orange och lansera en framgångsrik 3G- verksamhet i Sverige. Vi har alla förutsättningar för att lyckas - ett kompetent team, ett starkt varumärke och en stor kunskap kring den svenska marknaden. Fokus ligger just nu på att bygga ut UMTS- infrastrukturen för att kunna lansera ett omfattande 3G-erbjudande", säger Jerry Huxtable. För mer information, vänligen kontakta: Jerry Huxtable, VD Telefon: 040-631 70 00 jerry.huxtable@orange.se Anette Gregow, Presschef Telefon: 0733-53 72 07 anette.gregow@orange.se Orange och wirefreetm är varumärken som ägs av Orange. Orange är ett av världens mest avancerade och snabbast växande företag inom trådlös kommunikation. Med en internationell närvaro i 20 länder och med mer än 39,3 miljoner kunder är Orange Europas näst största mobiloperatör. Orange målsättning är att nå 1,5 miljarder människor 2005. I Storbritannien har Orange vunnit pris i JK Power and Associates undersökning av kundtillfredsställelse i 4 år i rad. Orange har blivit tilldelade 11 UMTS-licenser i Storbritannien, Nederländerna, Tyskland, Italien, Österrike, Sverige, Schweiz, Portugal, Belgien, Danmark och Frankrike. Orange nätverk för den tredje generationens mobiltelefoni (UMTS) i Sverige kommer att vara fullt utbyggt i slutet av 2003. Orange Sverige AB ägs av Orange SA och Schibsted. För mer information, vänligen besök www.orange.se eller www.orange.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00400/bit0002.pdf