Orange SA avser att dra sig ur den svenska marknaden

Orange SA avser att dra sig ur den svenska marknaden Malmö, 19:e december, 2002 - Orange SA meddelar idag sin avsikt att dra sig ur den svenska marknaden som en konsekvens av rådande marknadsvillkor och UMTS licensvillkor. Det innebär att Orange Sverige från och med idag kraftigt kommer att reducera verksamhetens storlek med ett avvecklingsprogram vilket påverkar de 234 anställda. Alla tjänster som påverkas kommer att hanteras i enlighet med svensk arbetslagstiftning och överläggningar med de fackliga representanterna har inletts. Medarbetarna kommer att få företagets fulla stöd under denna period. Orange SA kommer att fortsätta arbetet med Orange Sverige för att säkra den svenska verksamhetens framtid. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jerry Huxtable, VD, Orange Sverige AB Telefon: 040-631 70 00 jerry.huxtable@orange.se Anette Gregow, Presschef, Orange Sverige AB Telefon: 0733-53 72 07 anette.gregow@orange.se Om Orange Orange är ett av världens mest avancerade och snabbast växande företag inom mobil kommunikation. Med närvaro i 21 länder och fler än 43,2 miljoner kunder är Orange Europas näst största mobiloperatör. För mer information, vänligen besök www.orange.se eller www.orange.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT01580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT01580/wkr0002.pdf