EU-kommissionen tester audio- och webbkonferenser

Europeiska Kommissionens Generaldirektorat för Beskattning och Tullunion ska börja testa en audio- och webbkonferenslösning från Orange Business Services. Lösningen kan bana väg för kostnadseffektiva videomöten, vilka debiteras efter förbrukning och utan implementerings- eller abonnemangskostnader.

Testet av webbkonferenser är en viktig del i den fortsatta utvecklingen av det nätverk som Kommissionen och Orange Business Services tecknade avtal om under 2010. Avtalet, som har ett värde av 29,8 miljoner euro inkluderar drift, säkerhet och utbyggnad av nätverket för att tillgodose framtida behov.

Europeiska kommissionens generaldirektorat för skatt och tull har bas i Bryssel och ansvarar för att tillhandahålla en gemensam, säker och pålitlig infrastruktur som förbinder nationella skatt- och tullmyndigheter. Orange ansluter 42 skatte-och tullmyndigheter i 33 länder med ett WAN. Nätverket omfattar alla EU:s medlemsstater samt Kroatien, Norge, Schweiz och Turkiet.

Läs hela pressmeddelandet på engelska här.

Roger Söderberg, Nordisk VD, Orange Business Services. Tel. (08) 51913171, roger.soderberg@orange.com

Presskontakt Susan Rose Kommunikation, Tel 073 300 3010, susan@susanrose.se

Orange Business Services är France Telecoms B2B-enhet och en ledande leverantör av globala, integrerade kommunikationslösningar till multinationella företag. Orange Business Services äger världens största nätverk för tal och data vilket täcker 220 länder och territorier och erbjuder lokal support i 166 länder. Med en omfattande rad kommunikationstjänster, bland annat cloud computing, enterprise mobility, M2M, säkerhet, unified communication, videokonferenser och bredband är ambitionen att leverera en ”bäst-i-klassen” kundupplevelse på global nivå. Fler än tusen företag och 1,4 miljoner användare utnyttjar Orange Business Services internationella plattform. Orange Business Services har fyra gånger korats som Best Global Operatör vid World Communication Award. Det finns mer information på

EU ska satsa mer på audio- och webbkonferenser och väljer en lösning från Orange Business Services. Tjänsten debiteras efter förbrukning och har inga implementerings- eller abonnemangskostnader.