Hattrick för Orange Business Services på WCA

Orange Business Services fick inte mindre än tre stora priser vid World Communication Award i London. Företaget intar en ledande position som varande den bästa globala operatören, bästa molnleverantören och den leverantör som kunderna helst vill ha.

Priserna ”Best Global Operator”, ”Best Cloud Services” och ”User´s Choice” gick i år till en och samma leverantör på World Communication Awards (WCA) i London; Orange Business Services, som gjorde hattrick och vann den totala äran.

Priset som Best Global Operator gick till Orange Business Services, som enligt WCA är i en klass för sig när det gäller nätverkstäckning, nätverksprestanda, kundupplevelse och lojalitet samt innovation. Orange har lokal expertis i 166 länder och ett moln-optimerat nätverk som täcker 220 länder.

Orange vann utmärkelsen Best Cloud Services för sin ”Business Together as a Service”-tjänst. Det är en molnbaserad global Unified Communications-lösning som ger företag snabb och ekonomisk tillgång till kommunikations- och samarbetsverktyg oberoende av tid, plats och enhet.

User’s Choice Award gick till Orange Business Services som är leverantören med den högsta användarnöjdheten. Priset delas ut på basis av omfattande användarundersökningar som mäter nöjdhet med leverantörens produkter, valuta för pengarna och kundsupport under de senaste 12 månaderna.

Läs hela pressmeddelandet på engelska här

Roger Söderberg, Nordisk VD, Orange Business Services. Tel. (08) 51913171, roger.soderberg@orange.com

Presskontakt Susan Rose Kommunikation, Tel 073 300 3010, susan@susanrose.se

Orange Business Services är France Telecoms B2B-enhet och en ledande leverantör av globala, integrerade kommunikationslösningar till multinationella företag. Orange Business Services äger världens största nätverk för tal och data vilket täcker 220 länder och territorier och erbjuder lokal support i 166 länder. Med en omfattande rad kommunikationstjänster, bland annat cloud computing, enterprise mobility, M2M, säkerhet, unified communication, videokonferenser och bredband är ambitionen att leverera en ”bäst-i-klassen” kundupplevelse på global nivå. Fler än tusen företag och 1,4 miljoner användare utnyttjar Orange Business Services internationella plattform. Orange Business Services har fyra gånger korats som Best Global Operatör vid World Communication Award. Det finns mer information på