Nordea optimerar kommunikationen för sina nordiska värdepappershandlare

Nordea inför två tjänster, BusinessConference och TradeVoice från Orange Business Services - Trading Solutions, i syfte att förbättra kommunikationerna för värdepappershandlarna inom hela banken.

Orange Business Services - Trading Solutions, världsledaren inom röst- och elektroniska infrastrukturer för värdepappershandel, meddelade idag att den nordiska finansgruppen NordeaBank AB har köpt och infört tjänsterna BusinessConference och TradeVoice, avsedda för internationella röstkonferenser mellan Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Stockholm.

BusinessConference är en övervakad, permanent röstkonferens med Hoot ”n” Holler-möjlighet (permanent uppkopplade förbindelser) mellan användare av handelssystem på två eller flera platser. Användarna kan ha upp till 40 samtidiga anslutningar och behöver inte slå ett nummer för att starta en röstkonferens. De trycker bara på en knapp så förblir förbindelsen öppen och kan användas när som helst.

TradeVoice är en kopplingstjänst konstruerad för pålitlig och högkvalitativ röstöverföring mellan handelsplatser. Det är en övervakad lösning mellan två handlare, som överförs via Trading Solutions säkra TCSnet.

Nordea utförde ett omfattande sökarbete för att finna en lösning som klarade de hårda krav deras handlare hade. Man ville också samarbeta med en leverantör som kunde leverera ett tillförlitligt system med hög ljudkvalitet. BusinessConference och TradeVoice från Trading Solutions klarade alla kraven, inklusive utbildning och support dygnet runt.

Guido Reynaerts, regionchef för Orange Business Services - Trading Solutions i nordöstra Europa säger: ”Samarbetet med Nordea är ytterligare ett exempel på vår fortsatta expansion i Norden, som vi ser som en nyckelmarknad. Vårt erbjudande klarade bankens alla krav och är en uppvisning för marknaden av våra unika produkter, och deras förmåga att fungera i alla konvergerade infrastrukturer med röstkommunikation och elektronisk handel som ett finansiellt institut kan tänkas ha.”

Trading Solutions klarade att installera sin lösning på endast två veckor, ett snabbt genomförande som för samman ett flertal storstäder genom bara en enda knapptryckning.

Orange Business Services är France Telecoms B2B-enhet och en ledande leverantör av globala, integrerade kommunikationslösningar till multinationella företag. Orange Business Services äger världens största nätverk för tal och data vilket täcker 220 länder och territorier, varav det erbjuds lokal support i 166 länder. Med en omfattande rad kommunikationstjänster, härav cloud computing, enterprise mobility, M2M, säkerhet, unified

communication, videokonferenser och bredband är ambitionen att leverera en ”bäst-i-klassen” kundupplevelse på global nivå. Fler än tusen företag och 1,4 miljoner användare utnyttjar Orange Business Services internationella plattform. Orange Business Services har fyra gånger korats som Best Global Operatör vid World Communication Award. Det finns mer information på www.orange-business.com

About Orange Business Services - Trading Solutions

a single source of innovation.

Orange Business Services - Trading Solutions is a leading provider of convergent voice and electronic trading infrastructure and services for the trading communities. It is an international subsidiary of the Orange Group, employing over 450 people in the major financial centres across the globe including Beijing, Frankfurt, Geneva, Hong Kong, London, Madrid, Milan, New York, Paris, Shanghai, Sydney, Singapore, Tokyo and Zurich. The company is supported by a global partner network of distributors in 50 countries offering customers 24/7 service.

Orange Business Services - Trading Solutions has more than 45 years experience of working with the financial services trading industry. With a focus on building long-term partnerships with customers, Orange Business Services - Trading Solutions brings innovative solutions and the highest quality services to the trading community. It provides optimised solutions over its dedicated trading network to a community of more than 2,000 network member organisations, encompassing buy-side and sell side institutions and trading venues.

Orange Business Services - Trading Solutions also offers flexible trading products and services including state of the art, unified voice trading solutions with over 40,000 turrets in play featuring user’s programmable interfaces, touchscreens and voice/instant messaging recording solutions.

For more information please visit www.orange-business.com/trading-solutions.

Jette Gry, Orange Business Services: +45 35 29 00 12, jette.gry@orange-ftgroup.com

Presskontakt Susan Rose Kommunikation, Tel 0735 81 35 40, susan@susanrose.se