Orange Business Services stärker sin position inom global it-säkerhet

Med förvärvet av det franska it-säkerhetsföretaget Atheos blir Orange Business Services Europas största aktör inom it-säkerhet.

Orange Business Services tar nu ytterligare initiativ samt intensifierar sina aktiviteter på den globala säkerhetsmarknaden. Med förvärvet av franska Atheos blir Orange inte bara störst i Europa inom it-säkerhet utan stärker också sin globala position inom avancerade säkerhetstjänster avsevärt.

Atheos bildades 2002 och har haft en stark tillväxt sedan dess. Företaget är en pionjär i att hantera it-identiteter och säkerhet på den franska marknaden. Atheos förfogar över mer än 130 experter inom it-säkerhet och samarbetar med stora franska företag inom säkerhetsområdet.

Orange Business Services förenar nu Atheos expertis och sin egen säkerhetskompetens i ett nytt gemensamt varumärke: Orange ​​Cyberdefence.

Orange Business Services satsar kraftigt inom området säkerhet och tillhör de ledande företagsleverantörerna globalt. Företaget tillhandahåller och administrerar integrerade säkerhetslösningar i 220 länder som skyddar båda infrastruktur och användare. Orange har åtta operativa säkerhetscentrum runt om i världen som övervakar säkerhetslösningarna 24/7. Förvärvet av Atheos stärker Oranges säkerhetstjänster väsentligt på två områden som är helt avgörande för dagens företag:

• Ökad kontroll över vem som har tillgång till företagets system och data samt policies som förhindrar förlust av data.

• Proaktiv beredskap med avancerad identifikation av säkerhetsbrister och sårbarheter, spårning och analys av attacksignaler "under radarn" samt ”on-site”-krishantering.

-Atheos starka expertis och beprövade metoder tillför stort värde i vår säkerhetsportfölj. Säkerhet är en mycket viktig fråga för våra kunder och det är en strategisk prioritering för oss att kunna erbjuda robusta säkerhetstjänster. Med detta förvärv kan vi, som den enda europeiska leverantören, hjälpa företag att implementera flerdimensionella säkerhetsstrategier. Det stödjer vår ambition att vara en pålitlig partner på säkerhetsområdet. Säkerhet spelar en allt viktigare roll i vår digitaliserade värld, säger Roger Söderberg, Nordisk VD, Orange Business Services.

Orange Business Services, som är Orange varumärke för dedicerade B2B-tjänster, är en ledande global integratör av kommunikationslösningar för multinationella företag. Med världens största, sömlösa nätverk för röst och data når Orange Business Services 220 länder och territorier med lokal support i 166 av dessa. Orange Business Services erbjuder en bäst-i-klassen kundupplevelse på global nivå med ett paket av kommunikationstjänster som innefattar cloud computing, mobilitet, M2M, säkerhet, unified communications, videokonferenser och bredband.

Tusentals företagskunder och 1,4 miljoner mobila dataanvändare förlitar sig på Orange Business Services internationella plattform för kommunikation och affärer. Orange Business Services fick tre av telekombranschens högsta utmärkelser vid den årliga Awards World Communication 2012 Best Global Operator, Best Cloud Service och the User’s Choice Award. Orange Business Services är femfaldig vinnare som varande den bästa globala operatören. Läs mer på www.orange-business.com eller följ oss på LinkedInTwitter eller Facebook.

Orange är en av världens ledande telekomoperatörer med en årlig omsättning på 43,5 miljarder euro under 2012 och har 166 000 anställda över hela världen per 30 september 2013. Orange är noterat på NYSE Euronext Paris (under ORA) och på New York Stock Exchange (under ORAN).

Citat

Roger Söderberg, Nordisk VD, Orange Business Services