Orbital på CES 2023 i Las Vegas inför USA-lansering

Orbital, företaget bakom smarta vattenlösningar som Orbital Shower och Orbital Tap, kommer att delta på CES-mässan i Las Vegas, i januari 2023. Deltagandet vid CES-mässan är ett naturligt steg i förberedelserna inför lanseringen av Orbitals produkter på den amerikanska marknaden inom det närmaste året.

Att finnas på plats under världens mest inflytelserika teknikmässa är ett logiskt steg för Orbital, vars grundare Mehrdad Mahdjoubi är fast övertygad om att teknik är nyckeln till att tackla några av mänsklighetens svåraste utmaningar.

Baserat på insikten att verkliga paradigmskiften måste göras av alla, varje dag, erbjuder Orbital produkter som inte bara sparar vatten och energi, utan också ökar användarupplevelsen.

Som ett naturligt led i att Amazon Alexa Funds nyligen investerade i Orbital kommer företaget att ställa ut tillsammans med Amazon tillsammans med deras andra partners, som liksom Orbital erbjuder lösningar för smarta och hållbara hem.

- The Alexa Fund is excited about emerging concepts that advance the state of the art of what it means to have a truly sustainable home. The Orbital team has a compelling, no compromise approach that incorporates the latest in sensing and filtration technology, while also embracing voice computing and other smart home features that elevate sustainability, säger Paul Bernard, Director of the Alexa Fund.

Besökare på mässan kommer att kunna uppleva Orbital Shower live, upptäcka den unika vattenbesparande lösningen såväl som dess smart home funktioner inklusive Alexa-kommandon och det inbyggda Orbital Audio-systemet. Varje Orbital kan anslutas till ett smart hemsystem som möjliggör skräddarsydda duschsessioner med förinställningar för temperatur, flöde, timing och en uppslukande HiFi-musikupplevelse samtidigt som du tar långa, spaliknande duschar utan att slösa vatten och energi.

Orbital Shower är redan ett självklart val för många privatkunder i Norden men också premium B2B-aktörer som ekolyxhotellen Guldsmeden i Köpenhamn, exklusiva svenska boutiquehotellen Treehotel, Berns, Miss Clara, The DUXIANA samt ikoniska Sturebadet i Stockholm.

Orbital ser just nu ett kraftigt ökat intresse för smarta vatten- och energilösningar och höjer nu både produktions- och leveranstakten för att möta den ökade efterfrågan.  Företaget expanderar snabbt på hemmamarknaden i Skandinavien och söker sig nu också till andra marknader där det råder stor efterfrågan på smarta vatten- och energilösningar.

Deltagandet vid CES-mässan är därför också ett naturligt steg i förberedelserna inför lanseringen av Orbitals produkter på den amerikanska marknaden inom det närmaste året.

- Det ska bli mycket spännande att träffa våra amerikanska kunder på CES 2023. Vi vet att situationen när det gäller vattenbrist i många områden i USA är kritisk. Det kräver banbrytande lösningar, och vi ser fram emot att arbeta på lösningen tillsammans med dedikerade partners och kunder, säger Mehrdad Mahdjoubi, VD och grundare av Orbital.

Vice President Sales & Marketing

Om Orbital

Orbital Systems grundades 2012 av Mehrdad Mahdjoubi, efter ett akademiskt samarbetsprojekt mellan NASA och svenska industridesigners, vilket ledde till utvecklingen av Orbital Shower. Företaget har belönats med ett flertal priser och mottagit finansiering från tongivande investorer med anknytning till Skype, Northvolt och Amazon. Orbital har en global portfölj på mer än 100 patent, expanderar snabbt på den skandinaviska marknaden och förbereder just nu lansering på den amerikanska marknaden.

Citat

The Alexa Fund is excited about emerging concepts that advance the state of the art of what it means to have a truly sustainable home. The Orbital team has a compelling, no compromise approach that incorporates the latest in sensing and filtration technology, while also embracing voice computing and other smart home features that elevate sustainability.
Paul Bernard, Director of the Alexa Fund
Det ska bli mycket spännande att träffa våra amerikanska kunder på CES 2023. Vi vet att situationen när det gäller vattenbrist i många områden i USA är kritisk. Det kräver banbrytande lösningar, och vi ser fram emot att arbeta på lösningen tillsammans med dedikerade partners och kunder, säger Mehrdad Mahdjoubi.
VD och grundare av Orbital