• Orc Group AB/

Cidron Delfi Intressenter AB (publ) offentliggör prospekt och ansöker om inregistrering av obligationslån vid NASDAQ OMX Stockholm

Den 27 november 2012 emitterade Orc Group AB:s moderbolag, Cidron Delfi Intressenter AB (publ) (“Cidron Delfi Intressenter”), ett femårigt obligationslån om totalt 60 miljoner euro med en fast årlig kupong om 8,5 procent som betalas ut halvårsvis.

Cidron Delfi Intressenter har upprättat ett prospekt avseende inregistrering av obligationslånet på den reglerade marknaden vid NASDAQ OMX Stockholm. Prospektet har idag godkänts av Finansinspektionen och Cidron Delfi Intressenter har ansökt om inregistrering av obligationslånet med en beräknad första handelsdag omkring den 8 mars 2013.

Prospektet finns tillgängligt på hemsidan www.orc-group.com.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att teckna eller förvärva obligationerna eller andra värdepapper i Cidron Delfi Intressenter.

För ytterligare information, kontakta:
Christine Blinke, Chief Marketing Officer, Orc Group AB
Tfn: 0739-01 02 01, christine.blinke@orc-group.com

Om Orc
Orc är en ledande leverantör av teknik och tjänster till den globala finansbranschen. Orc erbjuder sedan 1987 avancerade lösningar för handel och marknadsaccess som används av trading- och market making-firmor, investmentbanker, hedgefonder och mäklarhus världen över.

Orc utvecklar och marknadsför de verktyg som krävs för att bygga lönsamma verksamheter inom finansiell handel och mäkleri på dagens marknader som präglas av hårt konkurrenstryck och snabba förändringar.

Orc ägs av Cidron Delfi Intressenter AB, som i sin tur ägs av Nordic Capital Fund VII.

www.orc-group.com

Informationen i detta pressmeddelande lämnas i enlighet med lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 mars 2013 kl. 13:00.